اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

برای 2800 بیمار تالاسمی و بیماران هموفیلی نیاز به خون داریم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برای 2 هزار و 800 بیمار تالاسمی و بیماران هموفیلی نیاز به خون داریم.

برای 2800 بیمار تالاسمی و بیماران هموفیلی نیاز به خون داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم اهدای خون در مرکز انتقال خون مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به مزایای اهدای خون گفت: اهدای خون در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مفید است و همچنین اهدای خون از حملات قلبی جلوگیری می‌کند.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اهدای خون به صورت سالی دوبار برای هر فرد یادآور شد: تاثیر اهدای خون بر کلیه و اندام‌های بدن کاملا مشخص شد و نیز اهدای خون اثرات روحی زیادی بر روی فرد دارد.

وی با اعلام اینکه بیماری تالاسمی در مازندران به واسطه مراقبتهای اولیه مناسب در مازندران کاملا کنترل شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 هزار بیمار تالاسمی در مازندران داریم.

ناصحی تاکید کرد: برای 2 هزار و800 بیمار تالاسمی و بیماران هموفیلی نیاز به خون داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: تعداد مراکز درمانی مازندران زیاد است و برای تامین نیاز خونی مراکز درمانی نیازمند خون‌های اهدایی مردم در مراکز درمانی هستیم.

این مسئول درمانی در مازندران به مسافرپذیر بودن مازندران اشاره کرد و یادآور شد: میزان عبور و مرور در جاده‌های مازندران بسیار بالا است و به تبع عبور و مرور بالا تصادفاتی نیز در جاده‌های مازندران اتفاق می‌افتد که برای تامین نیاز‌های خونی، تصادف‌های احتمالی در استان نیاز به یاری و همت مردم هستیم.

به گزارش فارس، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور در مرکز انتقال خون مازندران در ساری نسبت به اهدای خون در این مرکز اقدام کردند.

انتهیا پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول