اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان اردبیل:

طرح ویزیت بیماران روانی مزمن در اردبیل در حال اجراست

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح ویزیت در منزل برای 50 نفر از بیماران روانی مزمن در اردبیل در حال اجرا است.‌

طرح ویزیت بیماران روانی مزمن در اردبیل در حال اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خسرو امیدوار عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته سلامت روان در اردبیل اظهار داشت: ما با اجرای این طرح تلاش می‌کنیم تا مشکلات این بیماران برای خارج شدن از منزل و دریافت سرویس و خدمات مختلف به حداقل برسد و در منزل خود بتوانند خدمات بهداشتی، درمانی مناسب دریافت کنند.
وی با یادآوری اینکه ارایه این‌گونه خدمات به اعتماد و تعامل بهتر با بیماران و مددجویان کمک کرده است، تصریح کرد: یک هزار و 300 بیمار روانی مزمن در استان اردبیل از خدمات متنوع برخوردار هستند.
امیدوار خاطر نشان کرد: این خدمات اعم از خدمات مستمر و غیرمستمر در سال‌های اخیر توسعه خوبی پیدا کرده است به طوری که از بیماران روانی مزمن تعداد 550 نفر به دلیل سرپرست خانوار بودن مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.
وی اضافه کرد: بقیه بیماران روانی مزمن زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند که به تناسب نیاز و درخواست‌هایشان و نوع معلولیت آنها خدمات ارایه می‌شود.
این مسئول ادامه داد: براساس دستورالعمل سازمان و اولویت‌بندی با اظهار نظر مددکاران خدمات توانبخشی این سازمان به افراد یاد شده ارایه می‌شود.
امیدوار گفت: هم‌اکنون پنج مرکز شبانه‌روزی و یک مرکز ویزیت در منزل در استان اردبیل فعال شده و خدمات مراقبتی و توانبخشی به بیماران روانی مزمن ارایه می‌کنند.
به گزارش فارس، معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل افزود: در کنار خدمات درمانی و حمایتی برخی هزینه نگهداری بیماران روانی مزمن نیز به خانواده‌ها پرداخت می‌شود تا خود اقدام به نگهداری و مراقبت از آنها کنند.
امیدوار برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی به ویژه در رشته‌های ورزشی فوتسال، طناب‌کشی، تنیس روی میز و شطرنج را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این افراد اعلام کرد.
وی حمایت بیمه‌ای اعم از درمان عادی و مکمل را به همراه پرداخت کمک هزینه موردی درمان از دیگر خدمات بهزیستی برای بیماران روانی مزمن اعلام کرد.
امیدوار پرداخت اجاره بها، ودیعه مسکن، کمک هزینه ساخت و تعمیر مسکن و سایر خدمات برابر ضوابط و دستورالعمل‌های توانبخشی و همچنین پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، ازدواج و تأمین جهیزیه را از دیگر خدمات اعلام کرد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود پیشگیری را یکی از اصلی‌ترین رویکردهای سازمان بهزیستی اعلام کرد و اظهار داشت: ما با ارایه آموزش‌های پیش از ازدواج و انجام مشاوره‌های لازم به ویژه مشاوره‌های تلفنی با شماره 148 تلاش می‌کنیم تا خانواده‌ها با تشکیل زندگی سالم، ایمن و بدون دغدغه بتوانند فرزندانی سالم به دنیا آورده و به تربیت آن همت کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول