اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران:

تمامی روستائیان مازندران تا پایان سال 94 آب سالم می‌نوشند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تمام روستاهای مازندران تا پایان سال 94 از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

تمامی روستائیان مازندران تا پایان سال 94 آب سالم می‌نوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری محمدحسین برزگر ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی مازندران در ساری اظهار داشت: 3 هزار و 100 روستا در سطح استان مازندران داریم که 74 درصد جمعیت روستایی مازندران زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی مازندران قرار دارند.

وی در ادامه به ارائه خدمات آب و فاضلاب روستایی در سطح استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: روستاهای مازندران دارای جمعیت شناور هستند و در زمان تعطیلات، میزان جمعیت روستایی مازندران با 30 درصد افزایش مواجه است.

*سال 90 آب و فاضلاب روستایی مازندران 56 میلیارد تومان اعتبار داشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در ادامه با میزان اعتبار آب و فاضلاب روستایی مازندران در سال 90 را حدود 56 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان اعتبارات آب و فاضلاب روستایی مازندران نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشت.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده همه روستاهای مازندران تا پایان سال 94 از آب آشامیدنی که آب و فاضلاب روستایی مازندران بر تولید آن نظارت می‌کند بهره‌مند شوند.

*هزار کیلومتر شبکه آبرسانی مازندران فرسوده است

برزگر در ادامه به فرسودگی 5 هزار کیلومتر از شبکه آب‌رسانی در آب و فاضلاب روستایی مازندران اشاره کرد و گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب روستایی مازندران نیاز به 180 میلیارد تومان اعتبار داریم.

*30 درصد آب تولیدی آب و فاضلاب مازندران هدر می‌رود

وی اذعان داشت: حدود 30 درصد از آب تولیدی آب و فاضلاب روستایی مازندران هدر می‌رود که با اصلاح شبکه آب‌رسانی روستایی، انقلابی در آب روستایی مازندران ایجاد می‌شود.

این مسئول تعداد پرو‍ژه‌های در دست اجرای آب و فاضلاب روستایی مازندران در سال 90 که از اعتبار 56 میلیاردی بهره‌برداری می‌شود را 130 مجتمع در دست اجرا عنوان کرد.

برزگر با اعلام اینکه در سفر سوم دولت ایجاد 53 مجتمع با اعتباری حدود 40 میلیارد تومان برای شبکه روستایی مازندران تصویب شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه‌ها باید طی سه سال بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از پروژه‌ها در هفته دولت و تعدادی از پروژه‌ها در دهه فجر 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در مورد مشکلات کمبود آب در غرب مازندران گفت: در غرب استان مازندان با کمبود منابع آبی مواجه هستیم. بیشتر آب نوشیدنی مردم در غرب استان مازندران از چاه‌های آب تامین می‌شود.

وی درباره ایجاد تصفیه‌خانه‌های آب در روستاهای مازندران گفت: برای ایجاد تصفیه‌خانه در برخی از نقاط روستایی مازندران مطالعاتی انجام شد.

این مسئول در ادامه درباره قطعی آب در فصل تابستان در روستاهای مازندران گفت: نمی‌توانیم ادعا کنیم که آب هیچ روستایی در تابستان قطع نمی‌شود ولی تاکید ما این است که از آب در روستاهای مازندران بهنیه استفاده شود.

برزگر ادامه داد: ممکن است به خاطر ترکیدگی لوله بر اثر حوادث آب برخی از مناطق قطع شود که کارکنان این شرکت برای ساماندهی مناظق آسیب‌دیده ناشی از حوادث اقدام می‌کنند.

*مجتمع آب‌رسانی روستایی تلمادره 15 تیر ماه قابل بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران درباره آخرین وضعیت مجتمع آبرسانی تلمادره که حدود 13 روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسید که این مجتمع از 15 تیرماه سال جاری آماده بهره‌برداری است.

وی در پایان گفت: زمان افتتاح کامل این پروژه را به استانداری مازندران طی نامه‌ای مکتوب اعلام کردیم.

انتهای پیام/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول