اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید مصطفی احمدی روشن:

ملت ایران همواره برای شهادت پاشنه کشیده است

خبرگزاری فارس: پدر شهید مصطفی احمدی روشن گفت: ملت ایران همواره برای شهادت در راه اسلام، وطن و ارزش‌های اسلامی پاشنه کشیده و آماده است.

ملت ایران همواره برای شهادت پاشنه کشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، رحیم احمدی روشن صبح امروز در مراسم یادواره شهدای گمنام سبزدشت در تپه نورالشهدا دولت‌آباد با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر مستکبران و استعمارگران اظهار داشت: ملت ایران همواره در صحنه‌های آزمایش الهی پیروز بیرون آمده و ایستادگی این مردم در حمایت از انقلاب و رهبری همواره جاودانه است.

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت و آگاهی جوانان در صحنه‌های مختلف افزود: امروز جوانان کشور ایران اسلامی در جبهه علم و فناوری شجاعانه در برابر دسیسه‌های دشمنان ایران مقاومت می‌کند.

پدر شهید احمدی روشن تصریح کرد: قشر دانشگاهی و جوانان و نوجوانان با تعهد و تخصص خود در زمنیه دانش هسته‌ای ثابت کرده‌اند که استکبار جهانی ناتوان و ذلیل است و در این زمینه راهی از پیش نخواهد برد.

احمدی روشن با بیان اینکه استکبار جهانی با به شهادت رساندن مصطفی احمدی روشن قصد ناامید کردن دانشمندان هسته‌ای کشور را داشت که با عنایت خداوند در این زمینه نیز ناکام ماند، افزود: شهادت اوج کمال و سعادت است.

وی ادامه داد: ملت ایران از شهادت در راه خدا که اوج سعادت است، ابایی ندارد و در این راه پاشنه کشیده ،‌ حاضر و آماده است.

وی عنوان کرد: بعد از شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، بیش از 5 هزار دانشجو از سراسر کشور برای تغییر رشته خود به فیزیک اعلام آمادگی کردند که این بیانگر بصیرت و آگاهی جوانان دانشجو به این مسئله است.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش افزود: ولایت‌مداری و تلاش شبانه‌روزی مصطفی، دو شاخص برتر این شهید است که همواره در وجود ایشان دیده می‌شد.

احمدی روشن با اشاره به دیدگاه‌های برتر فرزندش عنوان کرد: افق فکری شهید مصطفی احمدی روشن جهانی بود و اندیشه‌ای بزرگ داشت و همواره بر این اعتقاد بود که کشورهای مسلمان نباید به بیگانگان وابسته باشند.

وی با اشاره به موفقیت‌های اخیر کشور در زمینه غنی‌سازی و انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: اگر امروز استکبار جهانی و گروه 1+5 تن به خواسته‌های ایران داده است به خاطر این است که این کشورها به استقلال ایران در این زمینه پی برده‌اند.

احمدی روشن همچنین با تبریک دستگیری عاملان ترور شهدای هسته‌ای کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بیان کرد: اطمینان قلبی داشتیم که خون این شهدا هرگز از بین نخواهد رفت و مهره‌های کثیف استکبار به چنگ عدالت گرفتار می‌شوند.

وی تصریح کرد: اعلام خبر دستگیری عاملان ترور شهدای هسته‌ای موجب خوشحالی همه ملت ایران و شادی قلب مقام معظم رهبری شد که از این بابت سجده شکر به جا می‌آوریم.

امام جمعه بافق نیز در این مراسم با تجلیل از خانواده شهید مصطفی احمدی روشن به بیان ویژگی‌های شهدا پرداخت و گفت: شهدا از ویژگی‌هایی برخوردارند که نمی‌توان هیچ شخصیتی را با این ویژگی‌ها مقایسه کرد.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی با اشاره به جایگاه شهادت در قرآن افزود: همه شهدا در نزد پروردگار از جایگاه عظیم و بزرگی برخوردارند که این عظمت به خاطر جانفشانی آنان در راه خداوند به دست آمده است.

وی، تربیت صحیح و دامان پاک خانواده شهید مصطفی احمدی روشن را عامل موفقیت و سعادت این شهید عنوان کرد و گفت: موفقیت‌های امروز کشور در زمینه هسته‌ای مرهون تلاش‌ها و از خود گذشتگی جوانانی چون مصطفی احمدی روشن است.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادمان با توصیف جایگاه شهادت نزد خداوند گفت: ما در نظام مقدس اسلامی سه گروه شهدا داریم که گروه اول برای ایجاد نظام و گروه دوم برای تثبیت نظام و گروه سوم برای باروری نظام جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به فیض عظیم شهادت دست یافتند.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده تصریح کرد: شهدای هسته‌ای ما به ویژه شهید مصطفی احمدی روشن برای باروری و پیشرفت نظام همواره در تلاش بودند که مزد این تلاش‌ها که همان شهادت در راه خدا بود را کسب کردند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا افزود: برگزاری این یادواره‌ها باعث جاودانگی پیام و راه شهدا شده و به گوش آیندگان می‌رسد.

نماینده مردم بافق پیام شهدا را برگرفته از خط سرخ عاشورا عنوان کرد و بیان کرد: همان‌گونه که پیام عاشورا طی قرون متمادی جاودانه شد و باعث به وجود آمدن این نظام شد این مجالس نیز موجب انتقال فرهنگ شهادت به نسل‌های آینده می‌شود و آنان نیز از مواهب خون‌های به حق ریخته شده بهره‌مند می‌شوند.

زارع‌زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد زنده نگه داشتن یاد شهدا تصریح کرد: پیام شهید مقدس است و کسانی که در راستای تبلیغ این پیام‌ها تلاش می‌کنند نزد پروردگار مأجورند.

تجلیل از پدر شهید مصطفی احمدی روشن با اهدا لوح تقدیر، اجرای سرود شهادت و ولایت، غبارروبی قبور شهدای گمنام، پخش نماهنگ، پخش بلوتوث سخنان رهبری، مداحی و حماسه خوانی از دیگر برنامه‌های هفتمین یادواره شهدای گمنام دولت‌آباد بافق بود.

تپه نورالشهدای روستای دولت‌آباد در فاصله 85 کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد و میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس است.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول