اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

ساختار مرغداری‌های گیلان اصلاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر تقویت مرغداری‌های در این استان تاکید کرد و گفت: ساختار مرغداری‌ها در گیلان اصلاح میِ‌شود.

ساختار مرغداری‌های گیلان اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان و تولیدکنندگان نمونه و پیشرو استان اظهار کرد: گیلان استان کشاورزی محسوب می‌شود و این امر در دولت نهم و دهم تقویت شده است.

وی خودکفایی در محصولات غذایی را سبب استقلال کشور عنوان کرد و افزود: مدیران تکلیف دارند برای خودکفایی در محصولات کشاورزی تلاش کنند.

روحی با اشاره به 25 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بخش کشاورزی گیلان در سال‌های گذشته، تصریح کرد: امسال اعتبارات عمرانی بخش کشاورزی استان به 90 میلیارد تومان افزایش یافته است و به رتبه ششم کشوری ارتقا پیدا کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ساماندهی و استفاده بهینه از آب‌بندان‌ها خبر داد و بیان کرد: 10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تجهیز می‌شود.

وی با بیان اینکه آبیاری تحت فشار در 2 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 45 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان مکانیزه شد.

روحی بر مکانیزه شدن اراضی کشاورزی در گیلان تاکید کرد و گفت: مالکیت اراضی کشاورزی در استان به طور میانگین هفت دهم هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت برنج پر محصول گوهر در 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان، ابراز کرد: برداشت برنج گوهر هشت تن در هکتار است.

وی بر تقویت مرغداری‌ها در گیلان تاکید کرد و افزود: ساختار مرغداری‌ها در گیلان اصلاح می‌شود.

روحی به افزایش تولید 20 درصدی پیله ابریشم در سال گذشته در گیلان اشاره کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 700 تن پیله ابریشم در گیلان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تولید ماهیان خاویاری پرورشی را دارای رشد خوبی دانست و یادآور شد: تولید ماهیان پرورشی خاویاری در حاشیه دریا انجام می‌شود.

وی توزیع کود شیمیایی را از مسائل حاشیه‌ای بخش کشاورزی استان خواند و تصریح کرد: گیلان تنها استانی بوده که 95 درصد سهمیه کود خود را توزیع کرده است ضمن اینکه یک‌هزار و 500 تن کود وارد استان شده و به مرور بین کشاورزان توزیع می‌شود.

روحی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در گیلان، بیان کرد: 164 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول