اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

آتش سوزی‌ها در بجنورد 36 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: آتش سوزی‌ها در سال گذشته نسبت به سال ۸۹ در این شهرستان 36 درصد کاهش داشته است.

آتش سوزی‌ها در بجنورد 36 درصد کاهش یافت

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آتش نشانی بجنورد، علی گودرزی اظهار داشت: آتش نشانان مرکز استان طی سال گذشته در 768 عملیات یاریگر حادثه دیدگان بوده‌اند.

وی افزود: امدادگران تنها در 454 مأموریت اطفاء حریق در نقاط مختلف شهر حاضر و عملیات اطفاء حریق را انجام داده‌اند.

گودرزی تصریح کرد: این در حالی است که آتش نشانان در سال 89 در 714 مأموریت آتش سوزی شرکت، که از این حیث مرکز استان از کاهش 36 درصدی آتش سوزی در سال 90 برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه 59 درصد حوادث در سال گذشته مربوط به آتش سوزی بوده است، گفت: منازل مسکونی با 103 مورد (23 درصد)، وسائط نقلیه خودرویی با 65 مورد (14 درصد)، اماکن تجاری با 50 مورد (11 درصد) و اماکن متروکه با 40 مورد (9 درصد) بیشترین آمار آتش سوزی در سال 90 را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد اظهار داشت: تیر ماه سال گذشته با 70 مورد آتش سوزی و فروردین و اردیبهشت با 29 مورد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان آتش سوزی‌ها را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین از حضور امدادگران در 314 مأموریت نجات و امداد در سال 90 خبر داد و گفت: 41 درصد حوادث در سال گذشته متعلق به نجات و امداد بوده است، که نسبت به مدت مشابه در سال هشتاد و نه، 29 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد حبس شدگی با 66 مورد (23 درصد)، واژگونی و تصادفات را با 63 مورد (22 درصد) و دفع حیوانات مزاحم را با 50 مورد (18 درصد) بیشترین و غرق شدگی و ریزش آوار را هر کدام با یک مورد کمترین حوادث امداد و نجات در سال 90 قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: بالاترین آمار امداد و نجات در سال گذشته در مهر ماه و خرداد به ترتیب با 51 و 31 مورد و کمترین عملیات در سال قبل در بهمن ماه به تعداد 17 مورد بوده است.

گودرزی همچنین از برگزاری 10 هزار و 713 نفر ساعت آموزش در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین آمار آموزش که در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی صورت پذیرفته به ترتیب مدارس با 4 هزار و 340 نفر ساعت، مهد کودک‌ها یک‌هزار و 955 نفر ساعت، ادارات یک‌هزار و 618 نفر ساعت  و آموزش‌های عمومی با یک‌هزار و 160 نفر ساعت بوده است.

وی اظهار داشت: این سازمان به منظور گسترش و ترویج فرهنگ ایمنی در گستره شهر بجنورد در سال 90 کلاس‌های آموزشی متنوعی برگزار کرد.

مدیر عامل آتش نشانی بجنورد تصریح کرد: این آموزش‌ها به صورت برون سازمانی ویژه شهروندان، به خصوص در سطح مدارس و مهد کودک‌ها و درون سازمانی ویژه پرسنل به منظور افزایش توان نیروی انسانی متخصص در حوزه عملیات صورت پذیرفته است.

وی از دوره آموزشی بررسی علل حریق و حوادث در سال گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین کلاس‌های آموزش برگزار شده یاد کرد و گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقا سطح علمی، چگونگی کانون‌یابی حریق در منازل مسکونی تجاری و  وسائط نقلیه، تشخیص حریق‌های عمدی و غیر عمدی، بررسی انفجارها، در ایستگاه شماره چهار آتش نشانی بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول