اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

وجود 6 هزار حلقه چاه فاقد پروانه در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در مجموع در استان زنجان 6 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد.

وجود 6 هزار حلقه چاه فاقد پروانه در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور بعد از ظهر امروز در هشتمین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان زنجان با اشاره به روز تشکیل جهاد سازندگی اظهار داشت: سقف تسهیلات طرح‌های کشاورزی 300 میلیون ریال اعلام شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی زودبازده بخش کشاورزی که به تصویب کارگروه اشتغال استان زنجان رسیده است با تصویب ستاد اجرایی استان از تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی بهره‌مند می‌شود، خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی که از مزایا و تسهیلات طرح توسعه کشاورزی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند در سایر ادارات و دستگاه‌ها استخدام شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین یادآور شد: به منظور تسریع، تسهیل، کاهش هزینه‌ها و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و حذف مجوزهای غیرضروری و تجمیع مجوزها برای فعالیت‌ها و طرح‌های مشمول طرح توسعه بخش کشاورزی براساس تصمیمات ستاد اجرایی استان و شهرستان‌ها عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار سبب ایجاد آب مازاد ناشی از صرفه‌جویی در استان زنجان می‌شود، تصریح کرد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی چنانچه بهره‌بردار زمین در اراضی آبخور داشته باشد، آب مازاد ایجاد شده از صرفه‌جویی از سهم وی کسر نمی‌شود.

نهاوندی‌پور با تاکید بر اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان باید نسبت به تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز و فاقد پروانه اقدام کند، ادامه داد: در مجموع 6 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان وجود دارد، که باید تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه چاه‌های فاقد مجوز تا امروز نتوانسته‌اند از سهمیه سوخت استفاده کنند، اضافه کرد: این در حالی است که بخش کشاورزی سهمیه سوخت دارد و این چاه‌ها را نیز شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی بیکار نیستند، یادآور شد: 14 شرکت مجری در زمینه آبیاری تحت فشار نیز در استان وجود دارد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: 100 نفر از افراد حقیقی و حقوقی فعال در امر لوله‌کشی اگر گواهینامه مهارت از اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان داشته باشند به منظور انجام لوله‌کشی قطعات اراضی سه هکتاری به ستاد توسعه بخش کشاورزی استان زنجان معرفی شوند.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه تا آبان ماه باید سهم تسهیلات هر شهرستان در بخش کشاورزی جذب شود، ادامه داد: در سال گذشته 282 فقره پرونده در زمینه توسعه بخش کشاورزی به بانک‌های استان زنجان معرفی شده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول