اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی:

13 هزار چاه غیرمجاز در حوضه‌های آبریز آذربایجان‌شرقی وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 13 هزار و 490 حلقه چاه غیرمجاز در حوضه‌های آبریز استان وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل این چاه‌ها در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از آنها مسدود شده است.

13 هزار چاه غیرمجاز در حوضه‌های آبریز آذربایجان‌شرقی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ارسلان هاشمی یکشنبه شب در جلسه مدیران آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اعضای خانه کشاورز ضمن اظهار امیدواری از وجود تعامل و همگرایی سازنده بین آب منطقه‌ای و خانه کشاورز برای برداشتن گام‌های مثبت در راستای مدیریت منابع آب استان افزود: ایجاد هماهنگی بین کشاورزان از سوی خانه‌های کشاورز می‌تواند به طور مستقیم در حل بحران دریاچه ارومیه موثر واقع شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: خوشبختانه درک متقابل از وضعیت موجود منابع آب حاصل شده و کشاورزان به مشکلات موجود در پیش روی منابع آبی اشرافیت دارند که این امر می‌تواند در کاهش مصرف آب کشاورزی مهم واقع شود.

هاشمی با اعلام این نکته که روز به روز بر تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان افزوده می‌شود، این موضوع را موجب کاهش کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی ارزیابی کرد.

وی افزود: در حال حاضر 13 هزار و 490 حلقه چاه غیرمجاز در حوضه‌های آبریز استان وجود دارد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل این چاه‌ها صورت گرفته و در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از آنها مسدود شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب برای 153 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی، از خانه کشاورز برای همفکری در اجرای این طرح با معرفی روستاها و نواحی آموزشی اولویت‌دار دعوت به همکاری کرد.

وی افزود: تربیت نسل آتی با آموزش‌های لازم اقدامی بسیار ضروری است که می‌تواند در مصرف بهینه آب خصوصاً رعایت الگوی کشت مناسب در حوضه دریاچه ارومیه اقدامی بسیار موثر و عملی باشد و نتیجه آن ایجاد اشتغال و کسب درآمد مطمئن برای ساکنان این حوضه خواهد بود.

در ادامه علی قنبری رئیس خانه کشاورز استان آذربایجان‌شرقی نیز با اظهار خرسندی از وجود تعاملات سازنده بین خانه کشاورز و آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی همچنین تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار، نقش کشاورزی را در حفظ محیط زیست مهم تلقی کرد.

وی افزود: در کنار بهره‌وری و راندمان باید برنامه‌ریزی برای اصلاح کارایی محصول در مزرعه صورت گیرد که در این خصوص ارائه راهکارهای فنی، مدیریتی، سازمانی و کشاورزی لازم و تشکیل کمیته‌های مصرف بهینه آب در روستاها با حضور مقامات محلی روستایی انجام گیرد.

قنبری گفت: از سال 89 با ایجاد تعامل نزدیک دبیران خانه کشاورز استان و شهرستان‌های تابعه در جلسات هم‌اندیشی برای مصرف بهینه آب و نیز طرح مشکلات بین بخش‌های آب و کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای استان ارتباط تنگاتنگی ایجاد شده و اعضای خانه کشاورز به عنوان ذی‌نفعان اصلی بخش آب با بیان نظرات و دیدگاه‌ها برای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در بخش آب ایفای نقش می‌کنند.

در پایان جلسه اعضای خانه کشاورز شهرستان‌های استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول