اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور جوان برتر کشور در گفت‎وگو با فارس

مشاوران جوان به دنبال زمینه‎سازی تحولات در عرصه مدیریتی هستند

خبرگزاری فارس: مشاور جوان برتر کشور در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مشاوران جوان برای تحولات در عرصه مدیریتی زمینه‌سازی می‎کنند.

مشاوران جوان به دنبال زمینه‎سازی تحولات در عرصه مدیریتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایران اسلامی کشوری است که جوانان متعهد و مخلص بسیاری را در خود جای داده که با بهره‎گیری از این نیروی پویا و پرانرژی می‎توانند موتور تحرک و توسعه را برای آبادانی کشور بیش از گذشته به حرکت درآورند و لازمه تحقق این امر اعتماد مسئولان به این نیروی خلاق است.

محمدمهدی خالقی یکی از جوانان پرشور استان گلستان است که امروز با اعتماد مسئولان توانسته در سطح کشور خوش بدرخشد و به عنوان مشاور جوان برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شود تا به خوبی جواب‎گوی اعتمادی که مسئولان به او داشته‎اند باشد، بر همین اساس مصاحبه‎ای تفصیلی با این جوان باانگیزه در حوزه مشاوران جوان گلستان داشته‎ایم تا از دلایل موفقیت او با خبر شویم. آنچه می‎خوانیم ماحصل این گفت‎وگو است:

 

*خودتان را معرفی کنید و از چه زمانی وارد عرصه کار در مسائل اجتماعی و فرهنگی شدید؟

محمدمهدی خالقی متولد 17 شهریور 1365، دانشجوی مهندسی برق و از سال 1384 وارد کار در حوزه فرهنگی شدم و در شهرستان علی‎آبادکتول مشاور جوان رئیس آموزش و پروش، مشاور جوان فرماندار شهر بودم و پس از آن مشاور جوان معاون پژوهش و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان شدم و در سال 1389 به عنوان مدیر روابط عمومی اداره کار استان و با ادغام ادارات کار و تامین اجتماعی و تعاون به عنوان مدیر روابط عمومی و مشاور جوان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منصوب شدم.

و در سال 1390 به عنوان مشاور جوان برتر استان انتخاب شدم و از سوی استاندار از من تقدیر شد و در سال 1391 نیز به عنوان مشاور جوان برتر کشوری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزیده شدم.

 

*چه چیزی باعث شد که احساس کردید می‎توانید در حوزه مشاوره مدیران وارد عرصه شوید؟

وقتی از سن 20 سالگی وارد کار در حوزه فرهنگی شدم با توجه به اینکه فردی از قشر جوان بودم و مشکلات آنان را به خوبی درک می‎کردم نظرات و پیشنهادات خود را به مدیران مرتبط ارائه می‎کردم حتی در اداره کل کار و امور اجتماعی توانستیم با موافقت مدیران کارگروه متنازع حوزه جوانان را تشکیل دهیم و در حال حاضر نیز دبیر شورای مشاوران جوان استان هستم.

با توجه به اینکه عمده‎ترین مشکل جوانان اشتغال است این کارگروه متنازع شکل گرفت تا چالش‎های موجود در این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم و مصوبات بررسی شده را به عنوان پیشنهاد به کارگروه اصلی ارائه می‎کنیم.

 

*به نظر شما مسئولان چگونه می‎توانند در خودباوری جوانان و حضور مؤثر آنها در صحنه‎های فرهنگی و اجتماعی نقش داشته باشند؟

یکی از دلایلی که من توانسته‎ام به نتیجه مطلوب دست پیدا کنم حمایت مسئولان بوده است، با توجه به اینکه پست مشاور جوان منصب کاملا تشریفاتی است، مسئولان ما مخصوصا مدیرکل کار و امور اجتماعی وقت به من اعتماد کرد و پس از آن از حمایت دیگر مدیران مخصوصا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بهره‎مند شدم و به جرأت می‎توان گفت که استان گلستان در حوزه مشاوران جوان جلوتر از دیگر استان‎ها هستند و این به دلیل اعتماد مسئولان به جوانان است اما برای حضور بیشتر این قشر در صحنه‎های اجتماعی و سیاسی نیاز به توجه بیشتر است.

البته ناگفته نماند ما تنها همه چیز را نباید از مسئولان بخواهیم و آنها شاید 50 درصد شرایط را فراهم کنند و مابقی آن به عهده خود جوانان است که بتوانند با خودباوری حضور تاثیرگذار در جامعه داشته باشند.

در گلستان جوانان باانگیزه و دارای استعداد فراوانی وجود دارد که مسئولان با اعتماد به آنها می‎توانند به نتیجه‎های مطلوب دست یابند، مثلا معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان این اعتماد را به مشاوران جوان استان کرد و سند توسعه اشتغال را در اختیار آنها قرار داد تا محاسن و معایب آن را بررسی کنند و مشاوران جوان این اعتماد را به خوبی پاسخ دادند و وقتی پیشنهادات خود را به معاون استاندار ارائه کردند وی شگفت‎زده شد از اینکه جوانان چنین نگاه ریزبینی به مسائل دارند.

 

*چه صحبتی برای جوانان دارید؟

جوانان هر جا هستند باید تحول ایجاد کنند، تحول یک سنت الهی است تحولی که از یک ذهن و منطق نشأت می‎گیرد و این ویژگی بارز جوانان است و جامعه نیاز به فکر و اندیشه آنان دارد و آنها خودشان باید همت کنند و وارد صحنه شوند نه اینکه منتظر باشند که کسی دنبال آنها بیاید و ما باید با توکل بر خدا قابلیت‎های خود را به دیگران ثابت کنیم، البته نباید از آموزش نیز غافل شد و آموزش و پرورش، استعداد‎ها در کنار خلاقیتی که جوان دارد همه و همه می‎تواند به موفقیت‎های او در صحنه‎های اجتماعی کمک کند.

 

*بفرمایید هدف حوزه مشاوران جوان چیست؟ و این جوانان در این حوزه به دنبال چه چیزی هستند؟

هدف مشاوران جوان پرورش مدیران مسلح به سلاح ایمان است که با مشورت هم تجربه‎اندوزی می‎کنند و هم طرح‎های خود را برای رشد و پویایی سازمان ارائه‎ می‎دهند تا فضای مدیریتی علمی‎تر شود.

استان ما در حوزه مدیران جوان پیشرو است، از مشاور جوان استاندار تا مشاوران جوان در دستگا‎ه‎های اجرایی به خوبی نشان داده‎اند که اگر به آنها مسئولیتی بسپارند از عهده آن به خوبی‎ برمی‎آیند، و نقش مشاور جوان استاندار نیز در تقویت این حوزه بسیار مؤثر بوده است.

و شاید بتوان گفت در این حوزه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به دیگر دستگا‎ه‎های اجرایی عملکرد بهتری داشته است.

مشاوران جوان گلستان سعی دارند که به مسئولان بفهمانند بهره‎گیری از دانش‎روز و تخصص‎گرایی از اهداف حوزه آنها است تا برای تحولات اساسی در عرصه مدیریتی کلان کشور زمینه‎سازی کنند.

 

*چه کسانی در موفقیت شما تاثیرگذار بوده‎اند؟

قبل از هر چیزی هر چه دارم از دعای خیر پدر و مادرم است و پس از آن حمایت مدیرانی مثل آقای رحمت‎الله نوروزی مدیر کل سابق کار و امور اجتماعی استان و حمایت ویژه حسین‎علی خواجه‎مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوده است که در تمام مراحل کاری پشتیبان من بوده‎اند.

 

*برای آینده چه برنامه‎ای دارید؟

شاید در نگاه اول چنین تعبیر شود که کسانی که وارد این حوزه می‎شوند به دنبال پست‎های مدیریتی هستند اما من قبل از هر چیز به دنبال این هستم تا در میدانی که قدم گذاشتم کار را شایسته به جلو ببرم و باعث انگیزه مضاعف در بین جوانان شوم و هدف من این است که برای جوانان استان کاری انجام دهم تا ظرفیت‎های بالقوه آنها بالفعل شود و همین برای ما بس که جوانان ما حرفی برای گفتن در سطح کشور داشته باشند.

 

*سخن پایانی؛

امید دارم با بهره‎گیری آموزش‎های مؤثر برای جوانان، استفاده از نگاه تیزبین کارمندان جوان در رفع مشکلات بتوانیم در عرصه‎های مختلف تحول ایجاد کنیم، و مشاوران جوان با همفکری موجبات پیشرفت و تعالی نظام را فراهم سازند این مهم با تلاش و حمایت مدیران و بهر‎ه‎جویی از ظرفیت‎های موجود محقق می‎شود.

 

============ 

هنگامه خاندوزی

============

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول