اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

ابهت ایران به بالاترین مرتبه رسیده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: امروز ابهت ایران به بالاترین مرتبه رسیده و این جایگاه به برکت خون شهداست که دشمن را به زانو درآورده است.

ابهت ایران به بالاترین مرتبه رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ملایر مردم را به تقوای الهی و دوری از محرمات فرا خواند و افزود: کسانی که به خدا ایمان دارند از شهوات و هواهای نفسانی دوری می‌کنند و در این راستا سعادت آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورند.

وی با بیان اینکه در دنیا نباید هر معامله‌ای را انجام داد، افزود: مال‌التجاره آخرت ایمان است و انسان باید معاملاتی را انجام دهد که سود معنوی و توشه برای آخرت داشته باشد.

خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه بنا به فرموده رهبری "امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کم‌تر از شهادت نیست"، ادامه داد: این جمله باید سرلوحه کار همه ما به ویژه جوانان باشد.

وی افزود: خیال نکنیم که شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم، در واقع شهدا زنده‌اند و ما رفتنی هستیم و همه ما به شفاعت شهدا در آخرت نیازمندیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به حادثه کربلا گفت: اکنون بیش از هزار و 300 سال است که از آن روز می‌گذرد و هر رور ارزش آن حادثه برای ما زنده‌تر می‌شود و این به خاطر ارزش راه امام حسین (ع) و یاران با وفایشان است.

وی گفت: ارزش وجودی شهادت در آیات متعدد قرآن و روایات به مرور ذکر شده است و شهدا با مدد گرفتن از این آیات و روایات و تحقق وعده‌های الهی در مسیر شهادت گام گذاشتند.

فاضلیان خاطرنشان کرد: امروز ابهت ایران به بالاترین مرتبه رسیده است و این جایگاه به برکت خون شهداست که دشمن را به زانو درآورده است.

وی تصریح کرد: شهدا در اخلاص، ایمان، علم و ... بهترین و برگزیده‌ترین بودند و امروز وظیفه ما پیروی و عمل به وصیت‌نامه شهداست که باید در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه ملایر شهدای گمنام را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: آنان در عین گمنامی در تارک تاریخ می‌درخشند و ارزششان در بین مردم بسیار بالاست و امروز شهرستان ملایر افتخار دارد و به خود می‌بالد که میزبان سه تن از کبوتران خونین‌بال‌ گمنام دفاع مقدس است.

امام جمعه ملایر در ادامه به مناسبت‌های خرداد و تیر اشاره کرد و افزود: شهادت امام موسی کاظم(ع)، هفته قوه قضاییه، شهادت دکتر شریعتی، روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و بعثت پیامبر(ص) و ... در پیش است که هر کدام در جای خود باید گرامی داشته شود.

وی به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) به عنوان عادل‌ترین فرد در اسلام بود و ما به عنوان مسلمان باید از ایشان درس بگیریم و در تمام امور عدالت را رعایت کنیم.

فاضلیان در تأکید به مسئولان قضایی و قضات گفت: وظیفه همه شما بسیار خطیر و سنگین است و کوچک‌ترین سهل‌انگاری در کارتان باعث مؤاخذه در آخرت می‌شود، لذا ضروری است در اجرای احکام و برخورد با مجرمان عدالت اسلامی را رعایت کرده و احکام اسلامی را تمام و کمال اجرا کنید.

وی به خدمات سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: با تأسیس این سازمان بسیاری از احکام اسلامی در جامعه احیا شد و امروز برگزاری برنامه‌های آموزشی و قرآنی، مراسم اعتکاف، اعزام مبلغان به مناطق مختلف و اجرای برنامه‌های مذهبی با مناسبت‌های مختلف از خدمات ارزنده این سازمان به جامعه و مردم است.

امام جمعه ملایر به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزان ما در سال‌های بعد از انقلاب توانسته‌اند با تولیدات بالا در بخش‌های مختلف کشاورزی به خودکفایی و خودباوری برسند که این مهم جای توجه دارد.

امروز پیکر پاک سه تن از شهدای گمنام ساعت 9 صبح از باغ موزه دفاع مقدس در همدان تحویل گرفته شد و در مسیر همدان ملایر مورد استقبال مردم شهرهای ازندریان، جوکار و روستاهای این مسیر قرار گرفت.

در ادامه مردم ملایر پیکر این سه شهید گمنام را از میدان زندیه در ملایر تا مسجد جامع تشییع کردند و امشب نیز مراسم وداع با شهدا همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در مسجد جامع برگزار می‌شود و پیکر پاک این سه شهید فردا ساعت 9 صبح از مسیر میدان زندیه به میدان امام حسین(ع) و به سمت بلوار مطهری و 32 متری به سمت جاده سلامت و در انتها با حضور گسترده مردم در بام ملایر آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ز10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول