اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حایری شیرازی -1:

مستکبران با سمپاشی جلوی اجرای احکام اسلامی را می‌گیرند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر امروز می‌خواهیم احکام اسلامی را اجرا کنیم، مستکبران با سمپاشی‌ها و تبلیغات سوء جهانیان را نسبت به اسلام و انقلاب بدگمان می‌کنند.

مستکبران با سمپاشی جلوی اجرای احکام اسلامی را می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محی‌الدین حایری شیرازی شنبه شب در مراسم سوگواری هیئت فرهنگی مذهبی فداییان ولایت که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) و یاران باوفایش کسانی بودند که در مکتب الهی آنچنان پرورش یافته بودند که ایمان در دل و جانشان نفوذ کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: این استحکام ایمان و عقیده باعث شد که شهدای کربلا در جریان قیام عاشورا و در برابر همه ناملایمات و مصیبت‌ها، کوچک‌ترین تزلزل بر گام‌های استوارشان وارد نیامد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا با نثار خون پاک خود و فرزندان و اصحابش و با اخلاص و ایمان بی نظیرشان، جهان بشریت را متحول ساخت و همه را متوجه اسلام ناب محمدی(ص) و آموزه‌های حقیقی مکتب تشیع کرد.
وی در ادامه افزود: قیام اباعبدالله الحسین(ع) آنچنان در جهان اسلام تاثیرگذار بود که پس از ایشان، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) توانستند در دوران خلفای جوری اموی و عباسی، آموزه‌های دینی و معارف الهی را به خوبی در جهان گسترش داده و شاگردان بسیاری را در زمینه علوم اسلامی و انسانی تربیت کردند.
حایری شیرازی همچنین تصریح کرد: اسرای هشت سال دفاع مقدس نیز در زندان‌های رژیم بعثی با ایمان و تقوای الهی زیر سخت‌ترین و شدیدترین شکنجه‌ها، هیچ عجز و ناتوانی از خود نشان ندادند و اینگونه مزدوران بعثی را در برابر همت و اراده خود به زانو در آورده بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط و مقدمات ظهور حضرت ولیعصر(عج) خاطرنشان کرد: قیام با شمشیر امام زمان(عج) به معنای آن نیست که ایشان پس از ظهور به دنبال گسترش ایمان در جامعه از روی ترس و اجبار هستند، زیرا خداوند متعال هم معجزه‌ای که باعث سلب اختیار مردم شود فرو نفرستاده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان با شمشیر حق خود به دنبال از میان بردن اکراه و اجباری است که مستکبران و طاغوتیان بر جهانیان تحمیل کرده و می‌خواهند مردم را به ضلالت و گمراهی ابدی دچار کنند.
وی خاطرنشان کرد: اکراه در دین یعنی به‌وجود آوردن مدهای فاسد و غیر اسلامی، یعنی ایجاد بدعت‌های رفتاری و اخلاقی بر ضد آموزه‌های دینی و یعنی شرایطی را به‌وجود آوردن که اگر کسی نخواهد همراه با فساد جماعت گام بردارد، شرمنده و انگشت نما بوده و همه برای زندگی و امرار معاش مجبور به اطاعت از اهداف شوم آنها باشند.
آیت‌الله حایری شیرازی ادامه داد: مستکبران همواره با استفاده از مزدوران و دست نشانده‌های خود و یا با استفاده از جهل و ناآگاهی مردم، ملت‌ها را خواسته یا ناخواسته به سمت فساد و بی بندوباری و دوری از یاد خداوند متعال سوق می دهند.
وی برای تبیین لایه‌های اکراه در دین، به داستان فرعون و ساحران و ایمان آوردن ساحران پس از مشاهده معجزه حضرت موسی(ع) بدون اذن فرعون اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا و اسراییل به مردم جهان می‌گویند که برای انجام همه کارها و حتی برای اندیشیدن و تفکر باید از آنها اجازه بگیرند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: سران استکبار جهانی، سازمان‌های بین المللی را برای زیر سلطه قرار دادن و استعمار دیگر ملت‌ها به‌وجود آورده‌اند و همه کارها و رویدادهای جهانی را منوط به ارایه مجوز از این سازمان‌های جعلی می‌دانند.
وی در ادامه افزود: حقوق بشر جعلی که مستکبران و طاغوتیان به‌وجود آورده‌اند در حقیقت نوعی اکراه در آموزه‌های دینی است و اگر امروز می‌خواهیم احکام اسلامی را اجرا کنیم، آنها با سمپاشی‌ها و تبلیغات سوء جهانیان را نسبت به اسلام و انقلاب بدگمان می‌کنند.
آیت‌الله حایری شیرازی اظهار داشت: از این رو مسئولان دلسوز کشورمان برای صلاح اسلام و مسلمین، مجبور می‌شوند به جای اجرای احکام الهی، سارقان را به زندان بیندازند و ما شاهد هستیم که سالانه بیش از 15 میلیون پرونده در دادگاه‌ها رسیدگی می‌شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که زندان کردن سارقان اثر چندانی برای جلوگیری از رواج سرقت در جامعه ندارد، در صورتی که قطع کردن انگشت سارقان به مرور زمان سرقت و دزدی از جامعه برچیده می‌شود، زیرا همه از نشانه دار شدن در میان مردم و جامعه هراس دارند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول