اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

نمایندگان مجلس فرمایش رهبری را آویزه گوش خود کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه خواستار توجه نمایندگان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب حول محور وحدت شد و گفت: مجلسیان سخنان ارزشمند و مدبرانه ایشان را آویزه گوش خود کنند.

نمایندگان مجلس فرمایش رهبری را آویزه گوش خود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابرکوه با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس نهم با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در این دیدار، مجلس را رکن اساسی نظام خواندند و با تاکید بر اینکه مجلس باید ضمن برخورداری از شاخص‌های یک مجلس زنده، پر تحرک و پر نشاط در ابعاد مختلف سیاسی، اخلاقی و مالی، مجلسی سالم باشد،احساس تکلیف، نیت خالصانه، توکل بر پروردگار و تلاش برای کسب رضای الهی را زمینه و شرط اصلی موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌های مجلس خواندند که اگر عملی شود به یاری پروردگار همه مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: به زعم رهبر معظم انقلاب، مجلس راکد و خمود با خروجی‌های نامناسب مجلسی ناقص است و مجلس باید زنده و پر نشاط باشد و نشانه زنده بودن مجلس هم این است که صحنه نمایانی از انقلاب، افکار عمومی و سیاست‌های کلان کشور باشد و درباره حوادث منطقه در وقت خودش موضع مناسبی بگیرند تا در افکار عمومی ملت‌ها و کشورهای موثر در تحولات منطقه تاثیرگذار باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب خواستار مجلسی با فضای آرامش و اخلاق و بیان انتقادات سازنده از دولت شدند که تمامی نمایندگان باید به این مسئله توجه کنند.

* حدیث جهاد حدیث سازندگی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به امر امام راحل و هفته جهاد کشاورزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عرصه اظهار داشت: حدیث جهاد، حدیث اهداف بلند و سازنده انقلاب است زیرا ملت ایران پس از پیروزی انقلاب ویرانه‌ای را تحویل گرفت و بسیاری از شهرها و عموم روستاها از کمترین امکانات بی‌بهره بودند.

حسینی افزود: دست پرتوان جهادگران، بذر امید را در دل روستائیان محروم پاشید تا کسانی که ابتدا به جهاد نفس پرداخته‌اند، به جهاد سازندگی و آبادانی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: این عزیزان در دوران جنگ تحمیلی نیز به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر گمنامانه جان بر کف نهادند و دشمن بعثی را ناکام کردند.

* جامعه اسلامی هوشیار باشد

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قضایای جهان اسلام و دور دوم انتخابات مصر اظهار داشت: گرچه نظر خواهی‌ها بر موفقیت نامزد اسلامگرایان است اما نگرانی از تقلب در انتخابات است و دسیسه‌کاران به دستور آمریکا، احمد شفیق را رقیب کرده‌اند و او نامزد سکولارهاست و در مصر کاملا روشن است که اراده قدرتمندی در داخل و خارج این کشور در صدد است تا انقلاب را به شکست برساند و آب رفته را به جوی برگرداند.

وی افزود: جامعه اسلامی مصر باید هوشیارانه در مقطع حساس فعلی در میدان باشند و تلاش‌های بازمانده‌های رژیم سابق را خنثی کنند و اختلافاتشان را کنار بگذارند.

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به خبرهایی که از وخامت اوضاع جسمانی پادشاه و ولیعهد به گوش می‌رسد، اظهار داشت: این مسئله مسئولان آمریکایی و اربابانشان را نگران کرده است زیرا بیداری اسلامی و قیام مردم و به ویژه شیعیان حق‌طلب و آزاده و نیز حمایت آمریکا از آل سعود، زمینه انزجار مردم از این حکومت منفور و فاسد را فراهم کرده است.

حسینی با اشاره به حوادث عراق نیز گفت: در عراق توطئه ارتجاع به جلوداری حکومت سعودی برای گرفتن رأی سلب اعتماد از دولت نوری مالکی به حد نصاب نرسید و انتقام خود از مردم را با انفجارهای تروریستی و به خاک و خون کشیدن مردم گرفتند.

* برگ برنده مذاکرات مسکو در دست مردم ایران است

وی همچنین با اشاره به تشکیل اجلاس گروه 1+5 در چند روز آینده اظهار داشت: لحظه‌ها حساس است و غربی‌ها در پی بیداری اسلامی ضربه خورده و شکست‌های پیاپی را متحمل شده‌اند و اکنون بیش از هر زمان دیگر مثل مار زخم خورده‌اند تا دست قدرت انقلاب اسلامی را در مصر، عراق، بحرین، یمن و سعودی کوتاه کنند.

حسینی افزود: این هوشیاری دولت و مقاومت این ملت بصیر است که می‌تواند در معادلات جهانی بار دیگر اثر بگذارد و توطئه‌هایشان را خنثی و به زیان آنان رقم بزند به همین دلیل در بحث مذاکرات هسته‌ای،بدانند که برگ برنده مذاکرات مسکو در دست ملت ایران است و دنیا بداند ما به پای احقاق حق مسلم خود به هر قیمت که باشد، ایستاده‌ایم و ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

وی یادآور شد: گفت‌وگو باید برای همکاری باشد، مشروط به اینکه طرف مذاکره کننده، مذاکره را برای فشار نداند زیرا ایران کشوری نیست که حق مسلم خود را نادیده بگیرد.

* غرب حق زیاده‌خواهی ندارد

حسینی خاطرنشان کرد: بحث هسته‌ای بیش از 40 سال است که در کشور در جریان است، در زمان شاه خائن که کشور با قیومیت آمریکا اداره می‌شد، خودشان برنامه‌ریزی کردند که ایران و پاکستان هسته‌ای شوند اما ایران که استقلال و آزادی را به برکت انقلاب به دست آورد، آنها خود راکنار کشیدند و مخالفت کردند وگرنه آمریکایی‌ها در زمینه هسته‌ای با ایران مشارکت داشتند و کسینجر با ایران قرارداد امضاء کرده بود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اروپا به پیروی از آمریکا به ما ستم کرد، مخالفت کردند و کنار کشیدند و ما چاره‌ای نداشتیم که احساس کنیم باید روی پای خود بایستیم و فعالیت هسته‌ای را به کمک دانشمندان جوان جلو ببریم .

حسینی یادآور شد: ملت ایران مباهات می‌کند که خدا در امر روی گردانی غربی‌ها به ما لطف کرد تا خودباور شویم و امروز بگوییم که دانش هسته‌ای ما وارداتی نیست بلکه بومی و محصول دانشمندان جوان ایرانی است و غرب حق زیاده‌خواهی از ما را ندارد.

انتهای پیام/خ۱۰/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول