اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

برخی نمایندگان در تغییر مدیریت‌ها و انتخاب فرماندار فشار می‌آورند

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تعیین فرماندار یا مدیر وظیفه نماینده مجلس نیست، گفت: برخی نمایندگان در تغییر مدیریت‌ها و انتخاب فرماندار بر مدیریت استان فشار می‌آورند.

برخی نمایندگان در تغییر مدیریت‌ها و انتخاب فرماندار فشار می‌آورند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه برخی از نمایندگان قصد تعیین فرماندار و مدیر برای اداره‌های استان و شهرستان خود را دارند، تصریح کرد: قصد هیچ توهینی به نمایندگان مجلس ندارم اما برخی از همکاران شما در مجلس شورای اسلامی به صورت دائم می‌خواهند تا برای دستگاه‌ها مدیر تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در مجموعه استانداری خیرخواه مردم هستیم، افزود: این‌گونه نیست که نماینده بتواند با وارد کردن فشار مدیریت استان را وادار به تعیین یک فرماندار یا مدیر کند اما در تغییر مدیریت‌ها با نمایندگان مجلس نیز مشورت می‌کنیم.

استاندار اصفهان در ادامه در مورد آب و مقابله با خشک‌سالی و کم‌آبی گفت: در هفته گذشته با پایان یافتن فصل کشت پاییزه آب‌‌رسانی اتمام و خروجی سد کاهش یافت و به دلیل حاد بودن شرایط بنابراین مجبور به بستن سد زاینده‌رود شدیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت آب استان اصفهان ستاد مدیریت بحران تشکیل داده است، ادامه داد: اکنون شاهد رضایتمندی بهتری در خصوص شرایط آبی هستیم، اما در هر صورت آثار خشک‌سالی خودش را نشان می‌دهد.

ذاکراصفهانی صرفه‌جویی آب و برق در تمام بخش‌ها را امری ضروری خواند و تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به حاد بودن شرایط اگر دقت لازم را داشته باشیم می‌توان از این وضعیت عبور کرد.

وی همکاری با تمام دستگاه‌ها را امری ضروری دانست و افزود: مقابله با ریزگردها و پدیده گرد و غبار نیز از مسائلی است که توجه به آن ضرورت دارد.

* 178 هزار شغل جدید در اصفهان ایجاد می‌شود

استاندار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه استان اصفهان با وجود تمام ضعف‌ها و تنگناها در بین پنج استان برتر کشور در زمینه حفظ و ایجاد اشتغال قرار دارد، اظهار کرد: در سال جاری حدود 178 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود که تحقق این امر با مشارکت بخش خصوصی و به ویژه بانک‌ها در روان‌سازی و توجه به امر تولید و صادرات امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: ارتقای بخش صنعت یکی دیگر از دغدغه‌های مدیریت استان در سال جاری است و درصدد ایجاد یک انقلاب در نساجی این استان هستیم.

ذاکراصفهانی هم‌چنین جذب هزینه‌های عمرانی را در متوسط کشوری 27 درصد دانست و ادامه داد: این در حالی است که اصفهان 31.5 درصد بودجه عمرانی جذب کرده است که در واقع این موضوع شرایط خوبی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌ هزار و 200 پروژه در اصفهان آماده رونمایی است، یادآور شد: این طرح‌ها هم‌زمان با سفر چهارم رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اصفهان از جمله طرح‌های قابل بهره‌برداری را سالن 6 هزار نفره نقش‌جهان عنوان کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به افزایش قیمت نان اشاره کرد و گفت: خرید قیمت تضمینی گندم در گذشته کیلویی 395 تومان بود که این قیمت اکنون به 420 تومان افزایش یافته است و با بررسی هزینه کارخانه‌ها در نهایت در استانداری اصفهان قیمت‌گذاری جدید انجام شد.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه چند نانوایی با توجه به شکایاتی که مردم از آنها کردند، پلمپ شدند، یادآور شد: نانوایی‌های متخلف این استان حدود یک میلیارد تومان جریمه شدند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول