اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان خبرداد:

آغاز فعالیت‌ ستاد اجرایی جشنواره ادبیات داستانی گولان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز فعالیت ستاد اجرایی نخستین جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان با دایر شدن دبیرخانه این رویداد بزرگ ادبی در مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج خبرداد.

آغاز فعالیت‌ ستاد اجرایی جشنواره ادبیات داستانی گولان
قباد میمنت‌آبادی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان زمینه برگزاری نخستین جشنواره بین المللی ادبیات داستانی گولان در کردستان فراهم شده است.
وی افزود:‌ اجرای این رویداد بزرگ ادبی به شکل مدیریت پروژه به موسسه فرهنگی،هنری رهروان راه آفتاب واگذار شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به عملیاتی کردن خواسته مقام معظم رهبری از نویسندگان حوزه ادبیات داستانی و توجه به منویات فرهنگی معظم‌ له در استان کردستان، در مورد اهداف کلی این جشنواره تصریح کرد: جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های ادبی و فرهنگی مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت استکبار ستیزی و نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق ادبیات داستانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
میمنت‌آبادی، ارتقا و افزایش تولیدات فاخر داستان کشور و تعامل و تبادل آرا با نویسندگان نامی ادبیات داستانی در سطح جهان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.
وی در ادامه به بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و افزود: بخش مرور بر آثار برگزیدگان جشنواره‌های کشوری داستان، بخش ادبیات داستانی اقوام شامل کوتاه و رُمان، بخش تالار مفاخر فرهنگی ادبیات داستانی، بخش همایش و نشست پژوهشی ادبیات داستانی، بخش بین‌الملل ادبیات داستانی و بخش ادبیات داستانی مقاومت و پایداری از بخش‌های مختلف این جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری این جشنواره به ریاست معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.
به گفته میمنت‌آبادی، استاندار کردستان، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسئول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به عنوان مسئول دبیرخانه شورا، مشاور و مسئول اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر شورا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان و مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری اعضای ثابت این جشنواره هستند.
وی افزود: سه نفر از داستان نویسان مطرح کشور، رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی استان و دبیر موسسه فرهنگی هنری مجری جشنواره نیز به عنوان اعضای متغییر این جشنواره حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان زمان برگزاری جشنواره را 22 تا 24 اردیبهشت ماه سال91 اعلام کرد و گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 500 میلیون ریال را برای برگزاری جشنواره اختصاص داده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول