اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی خبر داد

آغاز فاز دوم فعالیت‌های جشنواره ادبیات داستانی گولان

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان از آغاز فاز دوم فعالیت‌های ستادی این رویداد ادبی در کردستان خبر داد.

آغاز فاز دوم فعالیت‌های جشنواره ادبیات داستانی گولان

قباد میمنت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: نخستین جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی کردستان و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، استانداری کردستان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه فرهنگی اکو توسط موسسه فرهنگی و هنری رهروان راه آفتاب اجرا می‌شود.

وی افزود: ستاد اجرایی جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی از بهمن ماه سال گذشته با فعال کردن دبیرخانه و ستاد اجرایی آن از فعالان حوزه ادبیات داستانی برای مشارکت در این رویداد فرهنگی دعوت کرده است.

میمنت‌آبادی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های ادبی و فرهنگی مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی، تقویت استکبار ستیزی و نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق ادبیات داستانی، تعامل و تبادل آراء نویسندگان نامی ادبیات داستانی در سطح کشور و منطقه از مهم‌ترین این اهداف است.

دبیر این جشنواره در ادامه با بیان اینکه تمام توانمندی موسسه فرهنگی، هنری رهروان راه آفتاب به برگزاری کیفی جشنواره معطوف شده است، افزود: این موسسه به عنوان مجری جشنواره مکلف به استفاده از نیروی انسانی مجرب، با دانش و جوان سرشار از انرژی برای برگزاری چنین رویداد بزرگ فرهنگی در استان است.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع پوستر و فراخوان جشنواره به تمام ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های هنری، واحدهای آفرینش ادبی حوزه هنری، انجمن‌های ادبی فعال کشور و همچنین رایزن فرهنگی‌های 12 کشور منطقه از جمله کشورهای عضو اکو از مهم‌ترین اقدامات ستادی جشنواره تاکنون بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فاز دوم فعالیت‌های ستادی این جشنواره را تشکیل شورای سیاستگذاری و رایزنی با بنیاد ادبیات داستانی و موسسه فرهنگی اکو برای تعیین هیات داوران در دو مرحله انتخاب آثار و مرحله نهایی عنوان کرد.

وی بیان کرد: استفاده از تجارب چهره‌های نام آشنای ادبیات داستانی کشور چون احمد شاکری، منیژه آرمین، رضا امیرخانی برای مسئولیت هیات داوری این جشنواره از اقدامات کارگروه علمی جشنواره است.

میمنت‌آبادی در پایان از همکاری و تلاش‌های معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و مسئول دبیرخانه این جشنواره قدردانی کرد و از داستان نویسان فعال استان کردستان دعوت کرد تا حضور فعالی در این جشنواره داشته باشند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول