اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پیشرفت سینمای کودک؛

فضای مناسبی میان سینماگران و آفرینندگان ادبیات داستانی ایجاد شود

خبرگزاری فارس: در عرصه «سینمای کودک» باید در سایه همفکری و هم‌اندیشی صمیمانه، میان آفرینندگان ادبیات داستانی کودکان و نوجوانان و فیلمسازانی که در عرصه سینمای کودک فعالیت دارند، فضایی مناسب ایجاد شود.

فضای مناسبی میان سینماگران و آفرینندگان ادبیات داستانی ایجاد شود
حسن‌رضا بیگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد عمده‌ترین نشانی‎های موجود در فیلم‌های مناسب ویژه کودکان و نوجوانان اظهار داشت: وفاداری به اصول کلی روانشناسی کودک در طرح مسایل رفتاری کودکان، سادگی بیان و پرهیز از نمایش صحنه ها و نماهای نمادین، رعایت زمان مناسب و طول فیلم‎ها، با توجه به میزان قدرت تمرکز کودکان، پرهیز از به کارگیری زبان استعاری و پر راز و رمز از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه فیلمسازان قرار گیرد.
وی افزود: تأکید بر تخیل سازنده و مثبت، به گونه‌ای که نشانگر برآورده شدن آرزوهای قلبی کودکان باشد و برآورده شدن آرزوهای مثبت و انسانی خاصی که در دنیای واقعی کمتر امکان تحقق دارند استفاده دقیق از نقش تخیل «جان بخشِ» کودکان در رویارویی با اشیاء، درختان و دیگر ساخته‌های بی جان مصنوعی و عناصر طبیعی نیز از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه فیلمسازان قرار گیرد.
این نویسنده و کارگردان اصفهانی با اشاره به اینکه به کارگیری جاذبه‎های تصویری و دیداری شنیداری مناسب کنار جذابیت‎هایی مثل خوش آوایی و هماهنگی‎های شنیداری و موسیقایی و کلام متناسب و به کارگیری آواهای طبیعی و همچنین ریشه‎یابی دقیق ناهنجاری‎ها رفتاری کودکان بر مبانی پژوهش‎های تجربی و علمی می‎تواند رمز موفقیت یک فیلمساز باشد، بیان داشت: برای داشتن فیلم‎هایی مناسب در عرصه «سینمای کودک» لازم است که در سایه همفکری و هم اندیشی صمیمانه، میان آفرینندگان ادبیات داستانی کودکان و نوجوانان و فیلمسازانی که در عرصه سینمای کودک فعالیت دارند، فضایی مناسب ایجاد شود.
وی تصریح کرد: با این کار می‎توان امیدوار بود که با به وجود آوردن این فضا به رونق و رشد و اعتلای سینمای کودک کمک شایانی شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول