اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب:

مردم بناب به جای هوا مازوت تنفس می‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی ناشی از نیروگاه بناب مردم این شهر را کلافه کرده و این نیروگاه به‌جای استفاده از گاز در طول سال از «مازوت» استفاده می‌کند.

مردم بناب به جای هوا مازوت تنفس می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ‌محمد باقری‌بنابی در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران دود غلیظ نیروگاه حرارتی سهند بناب مردم شهرستان را از تنفس هوای پاک محروم کرده است.

احداث فرودگاه جدید برای شهرهای جنوب آذربایجان ضروری است

وی همچنین با اشاره به عدم امکان توسعه فرودگاه سهند گفت: وجود این فرودگاه باعث شده تا شاهد افزایش آمار تصادفات و به تبع آن افزایش تلفات در اثر تصادف در این مسیر باشیم.

باقری‌بنابی اظهار کرد: قطعاً فرودگاه موجود جوابگوی نیازهای منطقه نبوده از این‌رو  احداث فرودگاه در جنوب آذربایجان‌شرقی ضروری است و با احداث فرودگاه جدید که به‌صورت کارشناسی انجام گیرد، بالای 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در شهرهای جنوب آذربایجان را تحت پوشش خواهد برد.

نماینده مردم بناب در مجلس نهم شورای اسلامی از استاندار و اعضای کمیته برنامه‌ریزی استان خواست تا با اعزام کارشناس در خصوص جایابی و تعیین محل مناسب برای احداث فرودگاه جدید در جنوب آذربایجان اهتمام کنند.

وی در عین حال گفت: به‌علت قرار گرفتن فرودگاه در مسیر جاده «بناب – مراغه» مجوز لازم برای احداث «پل روگذر» در مقابل روستای «روشت بزرگ» داده نشده و قرار است به‌جای احداث این پل طرح «زیرگذر» در این مسیر احداث شود.

دانشگاه بناب مشکل دارد

وی سپس بر حل مشکل زمین مورد نیاز دانشگاه بناب تأکید کرد و گفت: در صورت حل زمین این دانشگاه؛ وزارت علوم آماده است تا ظرف دو ماه آینده نسبت به اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان‌های جدید در این دانشگاه اقدام کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر اختصاص اعتبار لازم برای اصلاح روشنایی‌های ورودی‌های شهر، صندوق توسعه کشاورزی، توسعه گردشگری در«قره قشون» و «سد دوش» تأکید کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول