اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بابل:

نخستین مرکز فناوری طب مازندران راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نخستین مرکز فناوری سلامت و طب مازندران در دانشگاه علوم پزشکی بابل راه‌اندازی شد.

نخستین مرکز فناوری طب مازندران راه‌اندازی شد
آرام تیرگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بابل با پشتوانه توانمندی‌های علمی، فنی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی این دانشگاه در سال 1390 فعالیت خود را شروع کرده است.
وی تصریح کرد: برای آماده‌سازی فضای فیزیکی مرکز رشد بابل در مرحله نخست حدود 400 میلیون ریال هزینه شده که برای توسعه این مرکز به حمایت‌های بیشتری نیاز است.
تیرگر درباره استقرار مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: تامین اقلام آزمایشگاهی مورد نیاز شرکت‌ها با امکانات موجود در دانشگاه، دسترسی آسان و راحت آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مکان‌های تخصصی و شرکت‌های دانش بنیان به اقلام آزمایشگاهی را از دلایل استقرار مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی بابل برشمرد.
وی تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی تخصصی، حمایت از نوآوری و خلاقیت محققان جوان، کمک به توسعه و پرورش شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌مدار و کاهش فاصله کشور از پیشرفت‌های جهانی را از اهداف مهم ایجاد مرکز رشد در دانشگاه‌ها عنوان کرد.
تیرگر تصریح کرد: از جمله وظایف و خدمات مراکز رشد، حمایت‌های مالی از واحدهای مستقر در مرکز، تلاش برای فراهم آوردن حمایت‌های قانونی به منظور تسریع رشد واحدهای مستقر در مرکز رشد، ارائه خدمات مشاوره‌ای مورد نیاز واحدها در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات قابل تجاری شدن و تجاری‌سازی آنها و نظارت بر فعالیت‌های واحدهای فناور به منظور تحقق ایده‌محوری است.
وی با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی بابل از ایده‌های نو و جدید محققان و پژوهشگران استقبال می‌کند، افزود: برگزاری منظم جلسات شورای مرکز رشد، تنظیم فراخوان و آماده‌سازی پوستر به منظور توزیع و نصب آن در سطح شهر و مراکز علمی و اطلاع‌رسانی در میان دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه از جمله اقداماتی است که برای جذب بیشتر ایده‌های نو و کاربردی در دستور کار این مرکز قرار دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول