اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری یزد:

مرکز فناوری سرامیک در یزد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: مرکز فناوری سرامیک با نیروهای آموزش دیده از کشور اسپانیا به‌زودی در یزد راه‌اندازی می‌شود.

مرکز فناوری سرامیک در یزد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی امراللهی ظهر امروز در نشست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد و مدیران کل این حوزه با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 600 جوان یزدی در 220 شرکت دانش‌بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری استان یزد فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از این شرکت‌ها افزود: فضا و امکانات کافی در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد ضمن اینکه 15 میلیون تومان نیز پس از اینکه شرکت در پارک مستقر شد، تسهیلات در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

* تفاوت ارقام تسهیلات پرداختی در استان‌ها به دلیل تفاوت بودجه‌های پارک‌های علم و فناوری است

امراللهی با بیان اینکه این تهسیلات ظرف مدت سه سال اعطا می‌شود، عنوان کرد: علت تفاوت رقم‌های تسهیلات اعطایی در استان‌های مختلف، بودجه‌هایی است که برای پارک‌های علم و فناوری تعیین می‌شود.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری به جز اداره و حمایت 220 شرکت دانش‌بنیان در مجموعه خود، اقدامات دیگری را نیز در دست اجرا دارد.

امراللهی افزود: دبیرخانه جشنواره ایده‌های برتر در پارک علم و فناوری یزد مستقر شده و این افتخاری برای استان یزد است زیرا در بین 27 استانی که دارای پارک علم و فناوری هستند، این مسئولیت به استان یزد سپرده شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه کانون هماهنگی دانش و صنعت لعاب کاشی و سرامیک نیز در این پارک مستقر است و پارک علم و فناوری در این راستا هماهنگی‌های لازم را بین صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد کرد.

* رقبای حوزه کاشی و سرامیک در استان یزد حذف می‌شوند

امراللهی همچنین از استقرار مرکز فناوری سرامیک در پارک علم و فناوری یزد خبر داد و افزود: کار آموزش و اعزام چند نفر به اسپانیا در حال انجام است و این افراد پس از آموزش به یزد باز خواهند گشت و پس از بازگشت آنها مرکز فناوری سرامیک رسما افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اقدام به منظور حذف رقبا به ویژه رقبای چینی از بازارهای جهانی به ویژه در منطقه خاورمیانه و عراق و افغانستان ضروری است.

امراللهی همچنین از استقرار و راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در یزد خبر داد و افزود: این کریدور از دوراهی بافق تا زارچ را پوشش می‌دهد و دبیرخانه آن نیز در مرکز استان مستقر خواهد بود.

وی ادامه داد: در مجموع در پارک علم و فناوری یزد هم از بخش صنعت، هم دولت و هم از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده شده است.

* مراکز رشد اقماری در 8 شهرستان از 11 شهرستان استان یزد مستقر شده‌اند

امراللهی با اشاره به راه‌اندازی مراکز رشد اقماری در شهرستان‌های استان یزد افزود: تنها شهرستان‌های تفت، اردکان و بهاباد فاقد مرکز رشد اقماری هستند و سایر شهرستان‌ها از این مرکز بهره‌مندند.

در این نشست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، رئیس شرکت مخابرات، رئیس پارک علم و فناوری، مدیرکل اداره پست و رئیس بنیاد نخبگان استان یزد به ارائه گزارشی از حوزه‌های فعالیتی خود پرداختند و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول