اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

فرهنگ قلیان‌کشی باید کمرنگ شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه فرهنگ قلیان‌کشی باید در این استان کمرنگ شود، گفت: متاسفانه در قهوه‌خانه‌های استان بسیاری از جوانان مشغول کشیدن قلیان هستند.

فرهنگ قلیان‌کشی باید کمرنگ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده امشب در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که در سالن دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه امروزه قلیان‌کشی در برخی از خانواده‌ها به‌صورت فرهنگ درآمده و تعداد قلیان‌کش‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت تقویت جامعه سالم است، افزود: باید با آگاه‌سازی خانواده‌ها به‌ویژه جوانان مانع از گسترش این فرهنگ در جامعه شویم.

وی خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته کشیدن یک بار قلیان از مصرف یک پاکت سیگار مضرتر است و اگر اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد زمینه مقابله با گسترش این فرهنگ غلط نیز انجام می‌شود.

معاون اماکن استان کردستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در حاضر 120 قهوه‌خانه با مجوز در استان مشغول فعالیت است، افزود: قهوه‌خانه‌ها بدون مجوز در استان بسته شده و اجازه فعالیت ندارند.

علی نظری تصریح کرد: گرایش به دخانیات به‌ویژه قلیان در سن پایین شیوع یافته و متاسفانه در خانم‌ها نیز رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: عرضه قلیان در تمامی قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه آن به خانم‌ها برابر قوانین مورد برخورد اماکن قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی شود راهکارهای اساسی و اصولی برای برخورد با متخلفان صورت گیرد و اجازه گسترش فرهنگ استفاده از دخانیات به‌ویژه قلیان در استان داده نشود.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول