اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان خبر داد

پروازهای فرودگاه خرم‌آباد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: برای نخستین بار، هفته‌ای سه پرواز هما به پروازهای فرودگاه خرم‌آباد اضافه می‌شود.

پروازهای فرودگاه خرم‌آباد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را به جد پی‌گیری می‌کنیم و در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی قول این را گرفته‌ایم که در هفته سه پرواز هما را برای نخستین‌ بار در لرستان داشته باشیم.

وی به بحث گردشگری در لرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید بیشتر تلاش شود، زیرا یکی از عوامل توسعه لرستان بحث گردشگری است.

استاندار لرستان با بیان اینکه استان لرستان در زمینه کشاورزی دارای استعدادهای فراوانی است، گفت: متاسفانه بحث خشک‌سالی در مناطقی از لرستان جدی است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

دهمرده با اشاره به اینکه استان لرستان استانی است که 80 درصد اراضی کشاورزی لرستان دیم است، افزود: تنها 20 درصد اراضی لرستان آبی است که با احداث سدها، بیمه مزارع، و ... می‌توان جلوی بخشی از خشک‌سالی‌ها را گرفت.

وی در ادامه به مجتمع کشت و صنعت تعطیل شده لرستان اشاره کرد و گفت: این مجتمع چندین سال است که خاک می‌خورد و دارای یک عقب‌ماندگی تاریخی است، اما تلاش برای احیای آن ادامه دارد.

استاندار لرستان در ادامه به شرکت پارسیلون خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: بیش از 100 جلسه در این مدت در داخل و خارج استان داشته‌ایم، اما این جلسات ثمربخش شدند و به زودی مشکل این کارخانه حل می‌شود.

دهمرده خاطرنشان کرد: سند آمایش و سند توسعه لرستان تدوین شده اما باز هر کدام از کارشناسان اگر نکته نظری داشته باشد، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی در خصوص تیم فوتبال گهر زاگرس دورود گفت: تمام سعی و تلاش‌مان را به کار بسته‌ایم که این تیم را حمایت کنیم و تاکنون هر آنچه از دستمان آمده برای این تیم انجام داده‌ایم.

دهمرده در ادامه با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بالایی است که باید با تعامل و هم‌دلی شکوفا شوند، گفت: باید با معرفی ظرفیت‌های استان از طریق رسانه‌ها به مردم امید بدهیم و این همین چیزی که رهبر معظم انقلاب به دنبال آن است.

وی سال 90 را سال توسعه و پیشرفت در زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های مواصلاتی و ارتباطی از جمله آزادراه‌ها، راه‌آهن‌ها و نیز امور عمرانی و شهری، ایجاد و تأسیس مراکز علمی و دانشگاه‌ها، اعتبارات و بودجه و ... در استان لرستان دانست و خاطرنشان کرد: باید نقاط مثبت و منفی را شناسایی و در تقویت نقاط ضعیف و استفاده از نقاط قوت، با کار کارشناسی و خرد جمعی تلاش کرد.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول