اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

70 درصد اقدامات پاراکلینیکی در طرح پزشک خانواده رایگان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از رایگان بودن 70 درصدی اقدامات پاراکیلینک در طرح پزشک خانواده خبر داد.

70 درصد اقدامات پاراکلینیکی در طرح پزشک خانواده رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید جلیل میرمحمدی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان یزد با اشاره به مزایای طرح پزشک خانواده اظهار داشت: از مهم‌ترین مزایای این طرح این است که از اقدامات پاراکلینیک غیرضروری جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده، طرحی برای تمام فصول است، افزود: افزایش رضایتمندی مردم از ارائه خدمات، افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، ارتقاء سطح سلامت مردم و کاهش پرداخت از جیب مردم، مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح است.

میرمحمدی با اشاره به ایجاد پرونده الکترونیک سلامت به عنوان یکی دیگر از فواید و مزایای این طرح خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، بیماری‌های بومی در برخی مناطق کشف می‌شود و به عبارت دیگر با یک ویزیت پایه توسط پزشک خانواده به راحتی می‌توان بیماری‌های نهان در یک نقطه را کشف کرد و در صدد پیشگیری از آن برآمد.

وی ادامه داد: کلیه ارائه خدمات در سطح یک پزشک خانواده اعم از ویزیت، دارو، تزریق و پانسمان رایگان است.

میرمحمدی، اصلاح نظام سلامت را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

میرمحمدی همچنین از رایگان بودن 70 درصدی اقدامات پاراکلینیک در این طرح خبر داد و افزود: از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده این است که از اقدامات پاراکلینیک غیرضروری نیز جلوگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین یادآور شد: هر پزشک خانواده موظف است بحث‌های پیشگیری، آموزش و سلامت محوری را به بیمارانش ارائه دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده، بخش اعظمی از نگرانی‌های خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

غلامحسین دشتی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده اقدامی اساسی و بسیار جامع در نظام سلامت است، عنوان کرد: پیشگیری  و تشخیص زودرس بیماری‌ها از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی زوایای مختلف اجرای طرح پزشک خانواده برای خواص، مدیران و عوام گفت: با توجه به تجربه و دانش پزشکی حاضر در استان یزد، با اجرای این طرح در مناطق شهری، بسیاری از مشکلات نظام سلامت رفع می‌شود.

دشتی همچنین تصریح کرد: در صورتی که این طرح به نحو صحیحی انجام شود، بخش اعظمی از نگرانی‌های خانواده‌ها کاهش یافته و امنیت خاطر افراد جامعه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول