اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی گروه الهیات و معارف اسلامی واحد رشت:

اشاعه فساد در جامعه نشانه زوال فرهنگی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی گروه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: اشاعه فساد و انحرافات اخلاقی و جنسی از نشانه‌های زوال فرهنگی در جامعه است.

اشاعه فساد در جامعه نشانه زوال فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بتول مهرگان عصر امروز در جمع دانشجویان واحد رشت با اشاره به بررسی علل زوال فرهنگی از دیدگاه قرآن، اظهار کرد: تعالیم دینی که توسط قرآن برای انسان آمده، بزرگ‌ترین هدیه‌ای بوده که خداوند متعال برای انسان فرستاده و بهترین راهنمایی است که به بهترین راه سعادت رهنمودش می‌کند.

وی با بیان اینکه تعالیم دینی هر آنچه را که بشر نیازمند است بیان کرده، افزود: تعالیم دینی نوری که هرگز خاموش نمی‌شود و قرآن موجب بی‌نیازی است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در عصر حاضر در کشورهای غربی که به تعالیم دینی و اخلاقی اهمیت نمی‌دهند بسیاری از نابهنجاری‌ها و کج‌روی‌های اجتماعی توسط انسان‌ها مانند قتل و خودکشی، اعتیاد،‌ سرقت، انحرافات جنسی و غیره صورت می‌گیرد که برای کاهش این نابهنجاری‌های اجتماعی هر ساله سرمایه کلانی صرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صرف هزینه‌های گزاف برای برخورد با این انحرافات در جوامع غربی بی‌فایده بوده و هر روز بر دامنه این نابهنجاری‌ها و ابتذال فرهنگی افزوده می‌شود، اذعان کرد: در صورتی که اگر این انسان‌های گمراه به تعالیم و دستورات طراح کائنات، خداوند متعال توجه کنند به طور یقین به امنیت در جامعه دست می‌یابند و دیگر نیازی به صرف این همه مخارج کلان نیست.

مهرگان، بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن را راهی برای برقراری امنیت اجتماعی با دستورات الهی در جامعه دانست و گفت: انسان‌ها می‌توانند با بازداشتن از عوامل سقوط و زوال فرهنگی و نیز با دعوت انسان به اندیشیدن در سرانجام عقوبت قوم‌های پیشین، جامعه خود را از ابتذال و انحرافات فرهنگی مصون بدارند.

وی، برقراری امنیت اجتماعی، بازداشتن از عوامل سقوط و زوال فرهنگی، توجه به سرانجام زوال و سقوط فرهنگی و فراخواندن قرآن کریم به تدبر و تامل را از جمله عوامل تاثیرگذار ناشی از زوال فرهنگی در جامعه خواند و یادآور شد: قرآن کریم چنین انحطاطی را با عواقب و سرانجام آن بیان می‌کند.

این استاد دانشگاه، اشاعه فساد و انحرافات اخلاقی و جنسی را از نشانه‌های زوال فرهنگی در جامعه نامید و تصریح کرد: فرهنگ، کانون بهداشت زیستی، محیطی،  جسمی، روانی فرد و جامعه و شاخص سلامت فردی و اجتماعی است و چنانچه این کانون از سرچشمه نهاد،‌ سالم و پاک و پیراسته بماند محصول و تولید آن نیز پاکیزه و آراسته خواهد بود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول