اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار در خاورمیانه

گیاه پی‌پینو با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در گناباد کشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: گیاه پی‌پینو با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برای نخستین ‌بار در خاورمیانه و ایران، در شهرستان گناباد کشت شد.

گیاه پی‌پینو با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در گناباد کشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد محمدباقر جاهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در گناباد اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی گناباد و خشک‌سالی‌های مکرر و هم‌چنین هزینه‌های بالای تولید و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی سنتی، کاشت گیاهان گلخانه‌ای و منحصر به ‌فرد در شهرستان مورد تاکید است.

وی افزود: بهترین روش افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و کاشت‌های گلخانه‌ای و به ویژه گیاهان منحصر به ‌فرد است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به کشت گیاه پی‌پینو در گناباد گفت: گیاه پی‌پینو با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برای نخستین‌ بار در خاورمیانه و ایران، در شهرستان گناباد کشت شد.

جاهدی افزود: در اجرای این پروژه در فاز نخست یک میلیارد تومان هزینه شده است و با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و راه‌اندازی واحدهای پرورشی تمساح و شترمرغ در زمینی به مساحت 12 هکتار تا 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد تصریح کرد: این پروژه در اراضی روستای ریاب در فاصله 5 کیلومتری جنوب‌غربی گناباد که یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است، واقع شده است.

جاهدی گفت: علاوه بر آغاز کشت این گیاه، هماهنگی لازم برای احداث یک واحد پرورش کروکودیل (تمساح) با توجه به آب و هوای مناسب این منطقه به عمل آمده که با تولید انبوه آن از پوست این حیوان که بسیار ارزشمند و از زیباترین و گران‌ترین پوست‌های جهان است، استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: به خاطر لجن‌خوری این حیوان از معده آن واکسنی برای بیماری سرطان تهیه می‌شود.

محمدعلی عقیلی، مشاور استراتژیک این پروژه نیز در ادامه گفت: این گیاه که جایگاه اصلی آن آمریکای جنوبی است به صورت پایلوت و به‌ عنوان یک طرح علمی کاربری در شهرستان گناباد که آب و هوای آن مشابه آمریکای جنوبی است، کشت شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول