اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین شب از هفته محیط زیست صورت گرفت

پاکسازی تفرجگاه سرآسیاب قیروکارزین

خبرگزاری فارس: با همکاری اداره محیط زیست قیروکارزین، بسیجیان و دوست‌داران طبیعت، تفرجگاه سرآسیاب قیروکارزین از وجود انواع زباله‌ها پاکسازی شد.

پاکسازی تفرجگاه سرآسیاب قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، نصیب‌الله فتحی رئیس اداره حفظ محیط زیست قیروکارزین، دوشنبه شب در حاشیه این مراسم اظهار داشت: پاکسازی تفرجگاه سرآسیاب در راستای اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع زیست محیطی به عنوان اساسی‌ترین بخش حیات انسان‌ها انجام گرفت و امروز کار و تلاش در حوزه محیط زیست، هزینه‌گذاری نیست بلکه سرمایه‌گذاری اقتصادی است.

وی افزود: کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که باید محیط زیست و حفاظت از آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و برخورد با پدیده‌هایی مانند آلودگی بیش از حد هوا و موضوع ریزگردها تا حدود بسیاری سبب شد تا مفهوم محیط زیست برای ما معنای واقعی پیدا کند.

فتحی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی با مبانی اخلاقی و دینی عجین شده است، خاطرنشان کرد: تعمیق فرهنگ حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی در جامعه، نیازمند برنامه‌ریزی روشن و مشخص برای آگاه کردن مردم نسبت به اهمیت و ضرورت این مسئله است.

مسئول محیط زیست قیروکارزین تصریح کرد: بسترسازی فرهنگی در زمینه حفاظت از محیط زیست با آموزش مستمر، پایدار و برگشت‌ناپذیر جزو برنامه‌های اساسی محیط زیست است و مردم باید در اجرایی‌کردن این مهم ما را یاری کنند.

وی با بیان فعالیت‌های این اداره در هفته محیط زیست بیان کرد: چاپ و انتشار بروشورهای آموزشی و توزیع آن در بین نمازگزاران جمعه، نصب پلاکارد با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی، دیدار با امام جمعه قیروکارزین و ایراد سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در خطبه‌های نماز جمعه در راستای تبیین و تبلیغ و محافظت از محیط زیست و پاکسازی مناطق از آلودگی‌های زیست محیطی از برنامه‌های این اداره بوده است.

فتحی در پایان افزود: لازمه حفاظت از محیط زیست برای نسل‌های آینده و زندگی بشر مشارکت تمام افراد در حراست از منابع خدادادی و فرهنگ‌سازی گسترده در این زمینه است تا شاهد تخریب طبیعت به عنوان نابودی حیات بشر نباشیم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول