اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

استان مرکزی در تنوع زیست‌گاهی رتبه سوم کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: این استان از لحاظ تنوع زیست‌گاهی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

استان مرکزی در تنوع زیست‌گاهی رتبه سوم کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امیر انصاری‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست اظهار داشت: تاکنون یک‌‌هزار و 300 گونه گیاهی و 330 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است که می‌توان گفت استان مرکزی به دلیل شرایط زیست محیطی یکی از استان‌های حائز اهمیت در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه تنوع بالای اقلیمی تنوع زیست محیطی بالایی را در این استان رقم زده است تصریح کرد: در حال حاضر 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 53 گونه خزنده و 19 گونه ماهی در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به نامگذاری 16 تا 22 خرداد به نام هفته محیط زیست خاطر نشان ساخت: این هفته فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با اهمیت محیط زیست است.

انصاری‌ شعار امسال هفته محیط زیست را فرهنگ زیست محیطی اعلام کرد و ادامه داد: این هفته امسال از سوی سازمان ملل به عنوان اقتصاد سبز نامگذاری شده که این نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد سبز است.

وی برخورد جدی با واحدهای آلاینده را یکی از اقدامات مهم و اولویت‌دار این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر 2 هزار و 700 واحد صنعتی در استان فعالیت دارند که از این تعداد 600 واحد صنعتی شناسایی شده که بالقوه ظرفیت آلایندگی دارند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته تعداد واحدهای آلاینده سطح استان به 195 واحد کاهش یافت که امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 90 واحد از لیست واحدهای آلاینده استان حذف خواهند شد.

انصاری بیان داشت: با وجود عملیاتی نشدن برخی بندهای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که در شهریور ماه 86 به تصویب رسید فقط 24 میلیارد تومان اعتبار از تعهدات مالی تخصیص یافته اما در حوزه کاهش آلودگی هوای اراک اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک یک هزار هکتار فضای سبز تعهد شده که هنوز این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار نیست گفت: با مطالعات علمی انجام شده و تعیین نقاط ده‌گانه کمربندهای شمالی و جنوبی اراک بستر اجرایی شدن آن مهیا شده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: مدیریت سوخت، خروج خودروهای فرسوده، ارتقاء ناوگان درون شهری و آموزش‌های زیست محیطی از محورهای اساسی طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به شمار می‌آیند که در سال 90 در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

به گفته وی هم‌اینک 63 واحد در دلیجان، 8 واحد در ساوه، 2 واحد در فرمهین و فراهان، 2 واحد در آشتیان، 2 واحد در محلات، 8 واحد در زرندیه، 27 واحد در شازند، 71 واحد در اراک و 12 واحد در خمین فعالیت دارند.

انصاری‌ در بخش دیگری از سخنان خود مستند‌سازی حیات‌وحش را از جمله اقدامات اولیه این سازمان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول