اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

سفیر آفریقای جنوبی فردا به قزوین سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: سفیر آفریقای جنوبی همراه با رایزن بازرگانی و اقتصادی این کشور با هدف ملاقات با مسئولان حوزه تجارت استان فردا به قزوین می‌آید.

سفیر آفریقای جنوبی فردا به قزوین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، در این سفر یک روزه برنامه دیدار با استاندار قزوین، جلسه مشترک سفیر و اعضای کارگروه صادرات استان، همایش آشنایی تجار استان با عنوان تجارت و فرصت‌های تجاری آفریقای جنوبی و بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی تدارک دیده شده است.

وی افزود: استان قزوین در سال 90 معادل 270 هزار دلار صادرات به کشور آفریقای جنوبی داشته است، همچنین صادرات استان به این کشور طی سال‌های 186 لغایت 90 با 157% افزایش، دارای روند صعودی بوده است. وی افزود: عمده کالاهای صادراتی استان قزوین به آفریقای جنوبی را کالاهایی همچون اسید سولفوریک، کاشی، موکت، پارافین و بتوسیل تشکیل می‌دهند.

جمشیدیها ادامه داد: کشور آفریقای جنوبی به عنوان یکی از بازارهای دارای اولویت ایران و اقتصاد و صنعت رو به رشد استان قزوین به نظر می‌رسد و بنابر این برنامه‌ریزی برای گسترش مبادلات تجاری با این کشور با هدف توسعه بازارهای هدف صادراتی سودمند است.

جمشیدیها گفت: آفریقای جنوبی به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و عضویتش در سازمان تجارت جهانی می‌تواند دروازه خوبی برای ورود کالاهای ایران به بازار جنوب آفریقا باشد و همچنین موقعیت ویژه جغرافیایی ایران در حاشیه خلیج فارس و همبستگی با جمهوری‌های یافته آسیای میانه، زمینه عبور تولیدات آفریقای جنوبی از طریق ایران به بازارهای مذکور را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: نکته مهم اینکه، تولیدکنندگان و تجار ما نباید به بازار آفریقای جنوبی با دید یک کشور آفریقایی فقیر نگاه کنند، فراموش نکنیم که این کشور یکی از مترقی‌ترین ممالک آفریقایی است و عضویت در سازمان تجارت جهانی باعث می‌شود قدرت رقابت محصولات ما در مقایسه با تولیدات سایر اعضا در بازار آفریقای جنوبی به کیفیت کالا و قیمت نهایی داشته باشد، زیرا سطح زندگی مردم این کشور بسیار بالاتر از سایر ملل آفریقایی است و در آن کشور جایی برای برخی محصولات تولیدی کم کیفیت و گران قیمت وجود ندارد.

وی تأکید کرد: با این سفر مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین دو کشور را می‌توان توسعه بازرگانی و خدمات فنی و مهندسی، راهسازی و انتقال تجربیات صنعتی ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول