اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس روش‌های تعمیراتی مجتمع گاز پارس جنوبی مطرح کرد

انجام تعمیرات اساسی پارس جنوبی برای تامین گاز کشور در زمستان

خبرگزاری فارس: رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی پارس جنوبی برای تامین گاز کشور در زمستان انجام می‌شود.

انجام تعمیرات اساسی پارس جنوبی برای تامین گاز کشور در زمستان

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه فریدون حیدری شامگاه یکشنبه در بازدید از تعمیرات اساسی مجتمع گازی پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور است و بیش از 40 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: تلاش برای تامین گاز کشور در زمستان در این مجتمع با همه ظرفیت انجام می‌شود و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: هدف اصلی از تعمیرات اساسی آماده‌سازی تمام تجهیزات پالایشگاهی به منظور تولید حداکثری و پایدار در زمستان است.

حیدری تصریح کرد: فعالیت‌های تعمیراتی قبل از رسیدن دستگاه به یک حالت معین از شکست یا خرابی یا بعد از وقوع آن انجام می‏گیرد و اگر روند خرابی و برنامه تولید دستگاه برای سازمان مشخص باشد می‏توان تعمیرات لازم روی دستگاه را پیش‏بینی و برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمان تعمیرات اساسی انجام می‌گیرد اظهار داشت: فعالیت‌های تعمیرات اساسی به منظور احیای مجدد تجهیزات انجام می‏گیرد؛ سیاست تعمیراتی ایجاب می‌کند تجهیزاتی در طول دوره تعمیرات اساسی مورد تعمیر یا بازرسی قرار گیرند که تعمیر یا بازرسی آن‌ها به نوعی با توقف تولید همراه باشد.

این مسئول گفت: فعالیت‌های تعمیرات اساسی با تهیه لیست اولیه توسط واحد برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی آغاز و اجرای آن در طول 6 ماه (از فروردین تا مهرماه) در پالایشگاه‌های پنج‌گانه مجتمع اجرا می‌شود.

حیدری با اشاره به مقدمات تعمیرات اساسی خاطر نشان کرد: مقدمات انجام تعمیرات اساسی در واقع در سال قبل و پس از ارائه درخواست‌های کار اساسا بر مبنـای برنامه‌های تعمیراتی پیشگیرانه، پروسیجـرهای بازرسی فنی(RBI)، نیاز مهندسـی و درخواست‌های بهـره‌بردار پالایشـگاه‌ها پایه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: تعمیرات اساسی سال 1391 از 21 فروردین با اورهال پالایشگاه‌های چهارم و پنجم به‌طور هم‌زمان آغاز و در تاریخ 12 مهرماه 1391 با انجام Mini Shut Down پالایشگاه دوم به پایان خواهد رسید.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرای تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های چهارم و پنجم با موفقیت و طبق برنامه به اتمام رسیده گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم در حال انجام است و پس از آن نیز به ترتیب در پالایشگاه‌های دوم و اول اجرا خواهد شد.

حیدری در ادامه به واحدهای برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی مستقر در هر پالایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: واحدهای برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی مستقر در هر پالایشگاه پس از دریافت برنامه تعمیرات اساسی سالانه مجتمع گاز پارس جنوبی، نسبت به تهیه برنامه جزئی پالایشگاه مربوطه اقدام و سپس در طی عملیات اجرایی، نسبت به نظارت و کنترل آن اقدام نموده و گزارش‌های پیشرفت را به‌ طور روزانه به مبادی ذی‌ربط ارسال می‌کنند.

وی بیان کرد: از همه ظرفیت موجود برای تامین گاز کشور در فصل زمستان استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول