اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لنکرانی:

طرح معرفت پشتوانه نظری خوبی برای پزشکان است

خبرگزاری فارس:‌ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه گذراندن طرح معرفت پشتوانه نظری خوبی از آموزه‌های دینی را برای پزشکان فراهم می‌کند گفت: طرح معرفت موجب می‌شود که اساتید در حرفه خود مؤمنانه‌تر عمل کنند.

طرح معرفت پشتوانه نظری خوبی برای پزشکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری طرح معرفت ویژه اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور، کامران باقری‌لنکرانی با بیان اینکه متخصصین حوزه سلامت چون با جان مردم سر و کار دارند بیش از هر گروه تخصصی دیگری به نگاه انسان‌شناسانه به موقعیت شغلی خود احتیاج دارند اظهار کرد: پزشکی که بیمار را معاینه می‌کند، نه فقط جسم بلکه روح بیمار را نیز درمان می‌کند.

وی ادامه داد: درمان‌های جسمی زمانی موفق می‌شود که با روح بیمار پیوند برقرار شود و این پیوند اگر از منظر انسان‌شناسانه باشد اثرگذاری لازم را خواهد داشت.

رئیس مرکز سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: آنچه به حیات انسان معنا می‌بخشد باورها و اعتقادات او است و مجموعه دو موضوع جسم و روح سبب شد تا در وزارت بهداشت، از چندین سال گذشته دوره‌های طرح معرفت مورد توجه قرار گیرد و با استقبال اساتید روبه‌رو شود.

وی در خصوص ارزیابی‌های انجام شده درباره دوره‌های طرح معرفت گفت: دوره‌های طرح معرفت مسیر تکامل خودش را پیموده و توانسته مخاطبان خوبی را بین اساتید جلب کند.

باقری‌لنکرانی ارتباط استادی و شاگردی را رابطه مقدسی خواند و گفت: استاد مانند ضبط صوت نیست که آموزه و دانسته‌های خود را فقط برای دانشجویان پخش کند بلکه استاد باید با دانشجو یک ارتباط عاطفی، الگویی، حمایتی و ماندگار برقرار کند.

وی تصریح کرد: همه اینها باعث می‌شود که نگاه ما به استاد مانند کسی که تنها دوره تخصصی خود را به اتمام رسانده محدود نشود چرا که استاد ضمن آنکه در دانش باید در قله باشد باید بتواند دانش خود را به دیگران منتقل و الگوی رفتاری مناسبی را از جنبه حرفه‌گرایی داشته باشد تا دانشجویان با تأسی به این الگو راه روشنی را برای آینده خود انتخاب کنند.

این استاد دانشگاه افزود: همه اساتید به عنوان یک رکن ایفای وظیفه استادی خود نیازمند شرکت در دوره‌های مختلف از جمله طرح معرفت هستند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول