اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خبر داد

ساماندهی کارجویان با اولویت فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: یکی از برنامه‎های کارگروه بخش توسعه کشاورزی استان، ساماندهی کارجویان با اولویت فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی است.

ساماندهی کارجویان با اولویت فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی صبح امروز در نهمین جلسه کارگروه بخش توسعه کشاورزی اظهار داشت: تشکیل تعاونی در کاهش بیکاری بسیار تاثیرگذار است به گونه‎ای که مردم مستقیما در پیشرفت اقتصادی کشور سهیم می‎شوند.

وی با بیان اینکه ساماندهی کارجویان از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‎گیرد بر این نکته تاکید کرد و افزود: متقاضیان بیکار که تاکنون اراضی ملی و دولتی (به جز برای مسکن) از دولت دریافت نکرده‎اند شناسایی و با اولویت شرکت‌های تعاونی یا شرکت‎های سهامی کشاورزی به تفکیک هر شهرستان به ستاد اجرایی استان و شهرستان معرفی می‎شوند.

استفاده از تسهیلات مشروط بیکار بودن افراد است

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان در خصوص شناسایی افراد بیکار متقاضی کار ابراز داشت: فارغ‎التحصیلان رشته‎های مرتبط با بخش کشاورزی، روستاییان بیکار فاقد زمین و یا کم زمین و افراد مجرب و علاقمند به کار کشاورزی که فاقد شغل هستند ابتدا به ستاد و سپس به بانک معرفی می‎شوند.

غلامی خاطر نشان کرد: متقاضیان جویای کار ضمن داشتن شرایط فوق باید کمتر از 50 سال سن داشته باشند.

وی یادآور شد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بر اساس مکانیزم‌های سوابق بیمه تامین اجتماعی، بررسی‌های محلی و با استفاده از ابزارهای مختلف به منظور محرز شدن بیکاری فرد در تلاش است.

کارگروه بخش کشاورزی به صورت هفتگی در گلستان فعال است

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان فعالیت کارگروه بخش توسعه کشاورزی را در استان برای رفع معضل بیکاری مهم خواند و گفت: این کارگروه از مهمترین کارگروه‎های اقتصادی کشور است که در رأس آن رئیس‎جمهور قرار دارد و همه تصمیمات برای رفع موانع در اسرع وقت اتخاذ می‌شود.

غلامی افزود: هر استانی که از سرعت عمل بهتری برخوردار باشد می‎تواند بیشتر از ظرفیت این کارگروه بهره‎مند شده و فرصت اشتغالزایی را برای استان خود فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت موضوع اشتغال سبب شده تا هر هفته نسبت به تشکیل کارگروه بخش کشاورزی در استان اقدام شود متذکر شد: معتقد هستیم گلستان با توانایی‎هایی که در بخش کشاورزی دارد با تلاش مجموعه می‎تواند در این زمینه به نتایج خوبی دست پیدا کند.

تشکل‎های قوی و توانمند در بخش کشاورزی وجود ندارد

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان یکی از مشکلات بخش کشاورزی را بازار محصولات عنوان کرد و افزود: در تولید محصول نیز مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به آن‎ها اقدام شود.

غلامی عدم وجود انبار مکانیزه، سردخانه‎ها، بالا بودن قیمت هزینه سردخانه‎ها و در برخی مواقع مشکلات حمل و نقلی را عامل اصلی نوسانات قیمت در بازار دانست و بیان داشت: با افت قیمت، کشاورزان متضرر می‎شوند.

وی عدم تشکل‎های قوی و توانمند در بخش کشاورزی را از دیگر عوامل بروز خسارت‎ها عنوان کرد و گفت: بخشی از خسارت‎ها به دولت و بخشی نیز به عدم برنامه‎ریزی مناسب در برداشت محصول از سوی کشاورزان برمی‎گردد که لازم است در این زمینه‎ها نیز توجه ویژه‎ای صورت پذیرد.

معاون برنامه‎ریزی‎استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تجدید ساختار در تشکل‎های بخش خصوصی یکی از مهمترین اهداف کارگروه اقتصادی استان است اذعان کرد: بنا داریم از تمام تشکل‎های استان، بانک اطلاعاتی داشته باشیم که این موضوع از سوی دفتر امور اقتصادی استانداری گلستان به صورت ویژه پیگیری می‎شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول