اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه دو کاشان خبر داد

اختصاص 26 میلیارد ریال برای فضای سبز کاشان

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه دو کاشان، از اختصاص 26 میلیارد ریال اعتبار برای فضای سبز منطقه دو، این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

اختصاص 26 میلیارد ریال برای فضای سبز کاشان

مهدی هوشمندی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این میزان اعتبار برای فضای سبز منطقه دو شهرداری این شهرستان شامل هزینه‌های نگهداری، توسعه و تأمین ‌آب است.

این مسئول میزان فضای سبز شهرداری منطقه دو کاشان را 300 هزار مترمربع اعلام و خاطرنشان کرد: 56 درصد از این میزان فضای سبز با استفاده از سیستم آبیاری بارانی، 40 درصد آبیاری شیلنگی و چهار درصد مابقی آبیاری غرقابی می‌شود.

شهردار منطقه دو کاشان بیان داشت: تمام مناطقی که امکان کشت چمن، وجود داشته است چمن‌کاری شده و در حال حاضر در منطقه دو شهرداری کاشان پارکی بدون چمن‌کاری وجود ندارد.

وی از کمبود آب و مصرف بالای آب به‌ویژه در فصل تابستان و گرمای طاقت‌فرسای بالای 40 درجه شهرستان کویری کاشان به‌عنوان دو چالش بزرگ در توسعه و نگهداری از فضای سبز این منطقه نام برد و تصریح کرد: سالانه 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب برای فضای سبز کاشان نیاز است.

هوشمندی‌نژاد، مصرف زیاد آب، نیروی انسان زیاد برای حفظ و نگهداری چمن، آفت کرم سفید ریشه، سمپاشی زیاد و افزایش آلودگی را از جمله مشکلات موجود برای حفظ و نگهداری از چمن در کاشان برشمرد.

این مسئول همچنین، گرما و خشکسالی شدید در تابستان و سرمای شدید در زمستان، سختی زیاد آب در کاشان و رسوب نمک روی سایر گیاهان و عدم بکارگیری سایر گیاهان در روی چمن را از دیگر چالش‌های حفظ و نگهداری چمن در این شهرستان اعلام کرد.

شهردار منطقه دو کاشان در عین حال، رنگ چمن را موجب آرامش ذهن و افزایش زیبایی محیط و پوششی برای سطح خاک و کاهش گرد و غبار ذکر و اضافه کرد: پوشش چمن به‌ویژه در پارک‌ها موجب افزایش تبخیر و تعرق و لطافت هوا می‌شود.

وی افزایش راندمان فضای سبز و افزایش بهره‌وری آب به‌ویژه در پارک‌ها که پوشش درختی آن کامل است و همچنین امکان رویش مجدد و عدم نابودی چمن بر اثر پاخوری را از جمله مزایای چمن‌کاری نام برد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول