اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری ارومیه خبر داد

افزایش سرانه فضای سبز ارومیه در سال جاری

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری ارومیه گفت: مساحت سرانه فضای سبز ارومیه تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

افزایش سرانه فضای سبز ارومیه در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا عدل‌دوست عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های در دست احداث فضای سبز ارومیه اظهار داشت: مساحت سرانه فضای سبز ارومیه تا پایان سال جاری 352 هزار و 891 متر مربع افزایش می‌یابد.

وی افزود: در راستای افزایش سرانه فضای سبز ارومیه پنج پارک در این شهرستان احداث می‌شود.

به گفته این مسئول برای اجرای این طرح‌ها 69 میلیارد و 397 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به روند احداث این پارک‌ها اضافه کرد: در راستای توسعه و افزایش فضاهای سبز شهری به منظور بهبود محیط شهری و افزایش سرانه فضای سبز با کاربری اجتماعی تفریحی و عمومی پارک ملت، کودک، گلدیس، دانشجو و ساعت در ارومیه در حال احداث هستند.

سرپرست شهرداری ارومیه گفت: پارک ملت در بلوار والفجر با مساحت 30 هزار متر مربع با هدف بهسازی پارک و ارتقای راندمان با برآورد اولیه 11 هزار میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 95 درصد در دست پیگیری و اجرا و اتمام عملیات عمرانی است.

عدل‌دوست با اشاره به روند احداث پارک کودک تصریح کرد: پارک کودک در خیابان والفجر در زمینی به مساحت بالغ بر 37 هزار مترمربع با هدف ساخت المان‌های ویژه‌ای برای کودکان به منظور افزایش خلاقیت آنان با اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 95 درصد در دست احداث است.

به گفته وی پارک گلدیس در خیابان پزشکیان با مساحتی بالغ بر 60 هزار مترمربع با هزینه اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون ریال، پارک دانشجو در امتداد پارک‌های ائللر باغی و الغدیر در زمینی به مساحت 120 هزار مترمربع و برآورد اولیه بالغ بر 27 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست احداث هستند.

این مسئول به ساماندهی پارک ساعت نیز اشاره کرد و یادآور شد: همچنین پروژه ساماندهی پارک ساعت با هدف سرویس‌دهی به مسافران در مساحتی بالغ بر 51 هزار و 5911 مترمربع با مبلغ قراردادی 10 میلیارد ریال در دست اتمام عملیات بوده و ایجاد پارک‌های خطی ولایت و هشتم شهریور از اولویت‌های شهرداری در تحقق شاخص سرانه فضای سبز شهر ارومیه است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول