اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم مطرح کرد

امنیت پایدار در مرزهای ایران / خراسان جنوبی دیگر ناامن نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه راه‌اندازی هنگ مرزی کار آسانی نیست، گفت: راه‌اندازی هنگ مرزی در شهرستان نهبندان امنیت بیشتر را برای مرزهای شرقی در پی دارد.

امنیت پایدار در مرزهای ایران / خراسان جنوبی دیگر ناامن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از ظهر امروز در بازدید از هنگ مرزی نهبندان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و امام‌خمینی (ره) اظهار داشت: امام (ره) مکتب حضرت علی (ع) و ارزش‌های اسلامی را در جامعه دینی احیا و با مقابله و استکبارستیزی به پشتوانه ملت فهیم و بصیر شاهکاری عظیم یعنی انقلاب اسلامی را تأسیس کرد.

وی با بیان اینکه امروزه عزت و اقتدار نظام را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران هستیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروزه تمامی دشمنان را به زانو درآورده و آنها را وادار به عقب‌نشینی کرده است و آنها روز به روز یک گام به عقب برمی‌دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه دشمنان برای فروپاشی نظام اسلامی از گذشته تاکنون با جلوه، ترفند و رنگ‌های متنوعی  وارد عمل شده‌اند، افزود: دشمنان توطئه‌های فراوانی علیه این نظام از جمله توطئه سیاسی، فشار اقتصادی و به ویژه تهاجم فرهنگی را به راه انداختند و با جنگ نرم هجوم بی‌امانی به فرهنگ، هویت دینی، اعتقادی و ملی ملت ما وارد کرده‌اند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: امروزه جهاد در گردنه حساسی قرار گرفته چرا که دشمن در این راه با استفاده از تمامی ابزار و امکانات خود قصد دارد به نظام اسلامی ضربه بزند و در این راه پرورش و حمایت از گروه‌های تروریستی، کشت و تولید مواد مخدر و تهاجم فرهنگی را مد نظر قرار داده و با این برنامه‌ها درصدد به زانو در آوردن ملت و نظام ما است.

وی با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی با سرعت و شتاب فراوان به راه خود ادامه می دهد، اظهار داشت: در این برهه از زمان رسالت مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی سنگین‌تر شده زیرا دشمن از طریق مرزهای مختلف و با بهره‌گیری از امکانات خود قصد دارد برنامه‌های ضدفرهنگی و ضداسلامی خود را در جامعه ما در راستای جنگ نرم پی‌ریزی و پیاده کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروزه ملت بصیر ما باید هوشیارتر از گذشته در کنار سایر مسئولان و نیروهای انتظامی در راستای خنثی‌سازی اهداف و برنامه‌های دشمن پشت سر ولایت‌فقیه حرکت کنند تا هیچ آسیبی به این مملکت وارد نشود.

احمدی‌مقدم نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت اجتماعی کشور را نقشی برجسته و ارزشمند دانست و یادآور شد: در یک دهه گذشته خراسان‌جنوبی ناامن‌ترین منطقه کشور بود چرا که اخلال‌گران، قاچاقچیان و اشرار از طریق مرزهای این منطقه وارد کشور می‌شدند.

*خراسان‌جنوبی از امن‌ترین استان‌های کشور است

وی ادامه داد: اما امروزه با فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه این استان و اقدامات امنیتی و انتظامی، خراسان‌جنوبی جز امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود و این مهم با همت و مجاهدت مرزبانان و نیروهای انتظامی به ویژه همت، همیاری و همکاری مردم محقق شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: حافظان امنیت مردم در حقیقت مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند و اگر امروزه این مجاهدت‌ها و حفاظت‌ها در سطح کشور و مرزهای این مملکت اسلامی نباشد دشمن به راحتی در این کشور نفوذ یافته و بر ملت و نظام الهی چیره می‌شود.

احمدی‌مقدم از مرزهای کشور به عنوان دروازه‌های کشور یاد کرد و افزود: این دروازه‌ها و بسترها باید روز به روز امن‌تر شوند تا ورود مخلان امنیت و قاچاقچیان به کشور کاهش و از گزند توطئه‌های دشمنان در امان باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه مرزنشینان و عشایر سلحشور با ماندگاری در مناطق مرزی در حقیقت سبب تأمین و پایداری امنیت در نقاط مرزی می‌شوند، اظهار داشت: در تامین امنیت اجتماعی آحاد مردم، شوراهای تأمین، مسئولان و روحانیت در کنار نیروی انتظامی به عنوان پشتوانه‌ای قوی حامی و هادی نیروهای انتظامی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: استقرار هنگ مرزی در شهرستان محروم و دورافتاده‌ای چون نهبندان کار ساده‌ای نیست ولی امروزه به همت دولت‌مردان و برای تامین امینت این منطقه، هنگ مرزی در این شهرستان تأسیس و راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول