اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نباید از جایگاه مادی به ائمه جمعه نگاه شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: هیچگاه نباید به ائمه جمعه از جایگاه مادی نگاه شود.

نباید از جایگاه مادی به ائمه جمعه نگاه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید تنکابن با اشاره به سخن امام راحل که «نماز جمعه در راس همه امور است»، افزود: نماز عضوی حیاتی از دین مبین اسلام و خاکریز و سنگر اول مبارزه با شیطان است.

وی اظهار داشت: اگر این سنگر فرو بریزد به طور یقین دشمن در حمله و نابودی ما شتاب بیشتری خواهد گرفت.

یعقوبی ادامه داد: همه انحرافات و فتنه‌ها نیز از سطحی‌نگری به همین فریضه دینی نشات می‌گیرد که بسیار حائز اهمیت است و اگر کسی نمازش را بجا نیاورد در ورطه همه آسیب‌ها از جمله انحراف نیز قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بین نمازها نماز جمعه اهمیت بالایی دارد، تصریح کرد: نماز جمعه در حاکمیت اسلامی نمازی ولایی است و امام جمعه نیز حتما باید از سوی ولی فقیه انتخاب شود.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: امام جمعه که منصوب ولایت است در هر جا که فعالیت کند جایگاه رهبری دارد زیرا نماز جمعه جایگاه تبلور مجسم نظام ولایی است که دارای دو رکن امام و امت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ائمه جمعه از ایثارگرترین، مظلوم‌ترین و خدمت‌گزارترین انسان‌ها در نظام ما هستند، اذعان داشت: هیچگاه نباید به ائمه جمعه از جایگاه مادی نگاه شود زیرا ایشان با جیب خالی دارای همت عالی هستند.

یعقوبی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام جمعه یک سرباز نظام برای خدمت به مردم فعالیت می‌کند از زحمات حدود 8 ساله حجت‌الاسلام محمد قدوسی در سمت امام جمعه تنکابن تقدیر کرد و برای حجت الاسلام سید داود میرچراغی به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان آرزوی توفیق کرد.

وی اظهار امیدواری کرد مردم دیار علمای بزرگ اسلام و شیعی و علامه‌های فلسفی که ولایت‌مدارند همچون گذشته با نهاد نماز جمعه همکاری تنگاتنگی در حل مسائل داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول