اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سیستان و بلوچستان بیشترین مدارس دونوبته را دارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها سیستان و بلوچستان بیشترین مدارس دونوبته را دارد که برای حل این مشکل تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شده است.

سیستان و بلوچستان بیشترین مدارس دونوبته را دارد

مرتضی رئیسی در حاشیه چهاردهمین جشنواره خیرین در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: تعداد مدارس دونوبته کشور در سال تحصیلی جاری به کمترین میزان در تاریخ آموزش و پرورش رسید و یکی از سیاست‌های اصلی عمرانی در آموزش و پرورش نیز پیگیری این موضوع است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما کاستن از کلاس‌های دونوبته با افزایش تولید کلاس درس و همچنین ساخت و سازهای جدید در مناطق مختلف است و آرزو داریم برای رسیدن به سطح استاندارد تمام کلاس‌های دونوبته تبدیل به یک نوبته شوند.

مدارس کپری در کشور در حد صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد تعداد مدارس کپری و کم‌دوام در سطح کشور بیان داشت: ما مدرسه کپری نداریم بلکه کلاس کپری داریم که وضعیت آن نیز در کشور نزدیک به صفر است.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما سه چهار سال پیش در این زمینه به یک شناسایی واقعی دست زدیم و مشخص شد که یک‌هزار و 200 کلاس درس کپری در کشور وجود دارد.

وی گفت: به رغم تامین اعتبار همچنان برخی از مشکلات نظیر خشکسالی، عوامل جوی و مسایل اجتماعی و بحث کوچ عشایر در تهیه کلاس‌های درس جدید ما را با مشکلاتی مواجه کرده است اما سعی شد به سرعت بساط کلاس‌های کپری برچیده شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد؛ امسال از استان‌های مختلف خواستیم تا آخرین آمار و اطلاعات را به ما ارائه دهند تا به سرعت به سمت حل این مشکل حرکت کرده و عملا بساط کلاس‌های درس کپری را برای همیشه در طول تاریخ آموزش و پرورش برچینیم.

13 میلیون مترمربع مدرسه تخریبی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیسی با بیان اینکه 13 میلیون مترمربع مدارس تخریبی در کشور شناسایی شده بود تصریح کرد: از سال 85 و با مصوبه مجلس در زمینه اختصاص اعتبار تخریب و بازسازی از این رقم تاکنون بالغ بر 7 میلیون و 800 هزار مترمربع تخریب و بازسازی شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 60درصد مدارس کم‌دوام کشور تخریب و بازسازی شده است اذعان داشت: با این رقم مدارس مقاوم‌سازی شده تحویل آموزش و پرورش شده و یا در حال تکمیل است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه تا تیرماه 93 جشن اتمام مدارس تخریبی در کشور را برگزار می‌کنیم اظهار داشت: با تامین اعتبار هزار میلیارد تومانی در سال جاری و پیش‌بینی اعتبار یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی در سال آینده تلاش می‌کنیم تا تیرماه سال 93 مدارس تخریبی کشور را به صفر برسانیم.

رئیسی اضافه کرد: با این اقدام سعی خواهیم کرد به دنیا اعلام کنیم ایران هیچ مدرسه تخریبی ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ از هزار میلیارد تومان اعتبار امسال برای تخریب و بازسازی تخصیص 100 درصد را شاهد باشیم و این اعتبار متناسب با نیاز استان‌های مختلف و وجود مدارس تخریبی در آنها در حال توزیع شدن است.

خراسان رضوی پیشرو در مدرسه‌سازی خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه سخنان خود به تعهد خیرین در امر مدرسه‌سازی اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه استان‌های خراسان رضوی و تهران جزو استان‌های پیشرو در انجام تعهدات مدرسه‌سازی خیریه است و استان خوزستان و هرمزگان نیز تعهدات قابل قبول و مناسبی در این زمینه دارند.

رئیسی در پاسخ به سوالی در مورد اختصاص اندک اعتبارات عمرانی و تخریب و بازسازی به استان اردبیل یادآور شد؛ ما بالغ بر 18 میلیارد تومان به استان اردبیل در سال گذشته ابلاغ کردیم و امسال نیز بیش از این رقم اعتبار عمرانی در حوزه آموزش و پرورش تزریق می‌کنیم در حالی که در طول تاریخ این استان تخصیص چنین اعتبار عمده بی‌سابقه است.

وی در مورد هوشمندسازی مدارس نیز بیان کرد: برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش و در یک ردیف اعتباری مجزا 40 میلیارد تومان اعتبار به هوشمندسازی مدارس اختصاص یافته است.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای تجهیز هنرستان‌ها نیز 31 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که امیدواریم به صورت 100 درصد تامین و جذب شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول