اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور مردم و خانواده شهدا و ایثارگران

مراسم معنوی "پدران آسمانی" در یاسوج برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت حوزه هنری و بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد و با حضور پرشور مردم و خانواده شهدا و ایثارگران، مراسم معنوی "پدران آسمانی" در گلزار شهدای یاسوج برگزار شد.

مراسم معنوی "پدران آسمانی" در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، با حضور پرشور مردم و خانواده شهدا و ایثارگران، مراسم معنوی پدران آسمانی در مکان گلزار شهدای شهر یاسوج به همت حوزه هنری و بنیاد شهید استان برگزار شد.

در این همایش معنوی که با حضور هنرمندان حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، هنرمندان خوشنویس و نقاش این استان به ارائه آثار هنری خود با موضوع شهید و شهادت پرداختند.

در ادامه این مراسم که با اجرای برنامه‌های گوناگون شعر و موسیقی همراه بود، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حضرت امام راحل به شهیدان ارادت داشتند و به همین خاطر لحظه‌ای که می‌خواستند وارد وطن شوند بهشت زهرا را انتخاب کردند.

رضا پارسیان‌نژاد در ادامه ابراز داشت: شهیدان حق بزرگی بر گردن این کشور و همه ما مردم و مسئولان دارند چرا که امروز هر چه داریم به واسطه ایثار و از خودگذشتگی این شهیدان است.

این مسئول امور فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که با زبان هنر بهتر می‌توان فلسفه ایثار و شهادت را در کشور برای نسل جوان و نوجوان امروزی تبیین کرد، افزود: حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به سهم خود با زبان هنر سعی در تبیین این موضوع داشته و هنرمندان متعهد هم‌استانی در زمینه هنر دفاع مقدس تاکنون موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های ملی کسب کرده‌اند.

پارسیان‌نژاد با بیان این‌که مراسم معنوی پدران آسمانی برای چهارمین سال متوالی است که در این استان برگزار می‌شود، افزود: مقام معظم رهبری همواره بر این نکته تأکید دارند که باید از زبان هنر برای تربیت نسل جوان به بهترین وجه ممکن استفاده کرد و امروز وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است که این منویات را عملیاتی کنند.

وی به هنرمندی چند هنرمند این استان در مراسم معنوی پدران آسمانی اشاره کرد و گفت: در این مراسم تعدادی از خوشنویسان استان گلچین وصایای شهدا را خوشنویسی می‌کنند و عده‌ای دیگر از هنرمندان در حال نقاشی از تصاویر شهدا هستند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول