اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

اردبیل در نوسازی ناوگان امدادی استان پیشرو است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: در دو سال اخیر تلاش و پیگیری‌های مستمری برای نوسازی ناوگان امدادی داشتیم به طوری که استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو است.

اردبیل در نوسازی ناوگان امدادی استان پیشرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی در جریان بازدید از اردوگاه جوانان شهرستان نیر اظهار داشت: ما قرار است تا پایان امسال با ناوگان فرسوده خداحافظی کنیم و یک روند مناسب و مطلوبی را در تجهیز و نوسازی امکانات خودرویی و امدادرسانی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کشور تلاش کردیم تا مجوز لازم را برای تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام و اختصاص خودروهای جدید بگیریم به طوری که با هماهنگی‌های انجام شده قرار است بخش عظیمی از این تجهیزات تا آخر خردادماه واگذار شود.

غیبی همچنین از اختصاص 200 میلیون تومان برای احداث اردوگاه جوانان جمعیت هلال‌احمر نیر خبر داد و خاطر نشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این اردوگاه جوانان هلال‌احمر استان‌های کشور از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اعلام این‌که این اردوگاه در منطقه تفریحی، توریستی نوالر واقع شده است، اضافه کرد: پنج هزار مترمربع مساحت این اردوگاه است که می‌توانیم برنامه‌های کشوری را در این مجموعه برقرار و برگزار کنیم.

وی ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جمعیت هلال‌احمر را یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر اکثر شهرهای استان از انبار ذخیره اقلام مورد نیاز بهره‌مند بوده و طرح احداث اردوگاه کشوری هلال‌احمر نیر در سفر دبیرکل هلال‌احمر به تصویب رسیده بود که امیدواریم به سرعت عملیات اجرایی آن انجام شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل ضرورت توسعه آموزش‌های امدادی را از برنامه‌های اولویت‌دار هلال‌احمر توصیف کرد و ادامه داد: آموزش 50 هزار جوان علاقمند و نیروی کاری در قالب داوطلبان هلال‌احمر یک توانمندی ویژه است که می‌تواند حرکتی قابل قبول در بهره‌گیری از ظرفیت آنها باشد.

غیبی در ادامه سخنان خود به کاهش زمان حضور نیروهای هلال‌احمر در صحنه حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: در جاده این وضعیت 15 دقیقه و در داخل شهر پنج تا هشت دقیقه است که ما با تجهیز شدن به خودروهای پیشرفته و مجهز می‌توانیم ضایعات را کاهش داده و وضعیت امدادرسانی را ارتقا ببخشیم.

به گزارش فارس، عصر امروز در شهرستان نیر کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل برگزار شد که در این کارگاه با اشاره به حمله الکترونیکی دشمن که ویروس تخریب‌کننده‌ای به زیرساخت‌های مهم کشور وارد کرده مورد ارزیابی قرار گرفت و فرماندار نیر در این زمینه افزود: اگر مأموران اطلاعاتی آگاهی کامل از برخورد این ویروس‌ها نداشتند مطمئناً دشمن با مختل کردن زیرساخت‌های مهم کشور به ویژه در حوزه ارتباطی و رسانه‌ای به اهداف شوم خود دست می‌یافت.

سید حمید عباداللهی از اعضای شورای اداری شهرستان خواست برای حفاظت از دستاوردهای حوزه کاری خود اطلاعات کافی برای مقابله با این هجمه‌های الکترونیکی را داشته باشند.

وی یکی از اصلی‌ترین هجمه امروز دشمنان را درگیر کردن ایران با برخی نابسامانی‌ها و گرفتاری‌های روزمره برشمرد و تصریح کرد: دشمن با این هدف سعی می‌کند ضربه کاری را از لحاظ فضاسازی فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغی داشته باشد که بهتر است کسب آگاهی و اطلاعات ما بیش از هر زمان دیگر باشد.

عباداللهی خاطرنشان کرد: حوزه‌های حمل و نقل، ارتباط، دارو، غذا، آب و حوزه مخابرات از جمله مکان‌های مورد بحث و مهم در پدافند غیر عامل است که با هوشیاری کامل در این زمینه باید کارهای ارزشمند انجام شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول