اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد

نوسازی ناوگان امدادی آذربایجان غربی در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در سال 91 نوسازی می‌شود.

نوسازی ناوگان امدادی آذربایجان غربی در سال 91

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه یحیی زینال‌پور ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: به منظور جوان سازی ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر استان امسال با ناوگان فرسوده جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خداحافظی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا نیروی انسانی این جمعیت نیز جوان‌تر خواهد شد، تصریح کرد: سال گذشته 23 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان امدادی استان هزینه شده است.

 

*بهره‌مندی 6 هزار نفر از خدمات امداد و نجات نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه با اشاره اجرای طرح‌های نوروزی این جمعیت، گفت: مجموعه خدمات گیرندگان از طرح‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در نوروز امسال در قالب طرح امداد و نجات 6 هزار و 705 نفر بود که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 211 درصد رشد نشان می‌دهد.

زینال پور با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، اظهار داشت: امسال 23 پایگاه فعال در این زمینه داشتیم که از نظر تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این زمینه 9 درصد رشد را شاهد بودیم.

وی تعداد پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی را در نوروز 90، 21 پایگاه عنوان کرد و افزود: عوامل به کارگیری شده در حوزه امداد و نجات نسبت به نوروز سال گذشته 27 درصد رشد نشان می‌دهد.

این مسئول درصد پوش حوادث استان در 20 روز نوروز را 180 حادثه امدادرسانی عنوان کرد که شامل تصادفات، کولاک، حوادث کوهستانی و ... بودند.

زینال پور اعلام کرد: در این راستا نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 2 و نیم برابری بودیم.

وی با بیان اینکه نوروز امسال به 241 نفر امدادرسانی کرده‌ایم، اظهار داشت: در این راستا شاهد افزایش 66 درصدی بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از اسکان اضطراری 3 هزار و 717 نفر در استان خبر داد و افزود: از این تعداد یک هزار و 438 نفر در پایگاه‌های جاده‌ای اسکان اضطراری داده شده‌اند که در این زمینه نیز شاهد 9 و نیم برابر شدن اسکان اضطراری در پایگاه‌های جاده‌ای استان بودیم.

زینال پور از اسکان اضطراری 2 هزار و 279 نفر در پارک ائلرباغی ارومیه خبر داد و گفت: در این راستا نیز کاهش 19 درصدی داشتیم.

وی اجرای طرح‌های راهنمای مسافران نوروزی و فعالیت‌های کمیته اطلاع رسانی را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که نوروز امسال به مورد اجرا درآمده‌اند و برنامه‌های سال جدید جمعیت هلال احمر استان را تشریح کرد که مهمترین این برنامه‌ها نوسازی ناوگان امدادی استان، توسعه کانونهای جوانان در قالب کانون آزاد و دانش‌آموزی، توسعه آموزش‌های همگانی و توسعه امدادگران محله و روستایی بودند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول