اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اعلام کرد

نوسازی ناوگان امدادی در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ناوگان امدادی آذربایجان غربی در سال 91 نوسازی خواهد شد.

نوسازی ناوگان امدادی در سال 91

 یحیی زینالپور امروز در‌ گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تجهیز مستمر سیستم امدادرسانی به عنوان یک ضرورت جدی قلمداد می‌شود بر این اساس در استان برنامه‌ریزی شده است شش ماه نخست سال جاری هلال احمر آذربایجان غربی با ناوگان فرسوده خداحافظی کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون پایگاه‌ها و شعب هلال احمر مناطق مختلف از وضعیت رضایت‌بخشی برخوردار هستند به طوری که در حال حاضر همه پایگاه‌ها و شعب هلال احمر بدون استثناء آمبولانس‌‌های جدید و کمک‌دار در اختیار گرفته‌اند لذا همه این تجهیزات با حمایت سازمان جمعیت هلال احمر مرکزی محقق شده است.

این مسئول تجهیز ناوگان امدادی را یک الزام جدی با توجه به سردسیری استان قلمداد کرد و افزود: با توجه به اینکه در یک منطقه کوهستانی و سردسیر استقرار یافته‌ایم روزهای آخر سال گذشته نزولات جوی و کولاک شدیدی رخ داد پس با این اوصاف در صورت وجود نداشتن تجهیزات خودرویی مذکور امور کمک‌رسانی به سختی انجام می‌شد.

وی آمادگی سایر نهادهای حمایتی و امدادی برای شرایط سخت زمستان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: ناوگان امدادی باید بیش از این مجهز شود به طوری که سایر سازمان‌های مکلف به امدادرسانی باید برای معضل طبیعی کولاک و یخ‌بندان بیش از بیش آماده شوند همچنین باید تجهیز کامل استان به سیستم امداد هوایی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه باید با توجه به تغییرات شرایط جوی و اقلیمی سازمان‌های امدادی آمادگی خود را ارتقا دهند اظهار داشت: بلایای طبیعی و غیرطبیعی در استان‌های سردسیر با گرمسیر متفاوت است و با گذر زمان و در اثر بعضی تحولات جغرافیایی شکل حوادث نیز دچار تغییر می‌شود پس می‌طلبد با عنایت به این مسائل آمادگی‌های لازم در نهادهای امدادی ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به مطرح شدن پیشنهاد پنجره واحد برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: این پیشنهاد در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی توسط مقام عالی استان مطرح شد لذا جمعیت هلال احمر نیز آمادگی خود را برای اجرایی کردن این طرح به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول