اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

مکتب حسین (ع) نجات‌بخش بشریت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: مکتب غنی امام حسین (ع) به یقین نجات‌بخش تمام بشریت از ظلم و فساد روزگار است.

مکتب حسین (ع) نجات‌بخش بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در همایش بزرگ زینبیون در مسجد جامع بیله‌سوار اظهار داشت: بشریت و دنیای امروز تشنه معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و الگوی اسلامی، معرفتی است که اگر به حقانیت و اصالت آن نگاهی عمیق داشته باشیم به خوبی در می‌یابیم که نگاه اسلام به انسان‌ها توأم با عزت و حفظ استقلال است.

وی با یادآوری این‌که اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بشریت را مطابق با موازین اسلام و حقیقت دین الهی تربیت کرده و در پیشبرد امور نقش بی‌بدیل داشتند، تصریح کرد: امام حسین (ع) و یاران باوفایش با شهادت خود چنان درسی به بشریت در طول تاریخ دادند که هزاران کتاب و قلم نیز نمی‌تواند فلسفه و حقیقت این حرکت بی‌بدیل را بازگو کند.

قیاسی از حضرت زینب (س) به عنوان پرچمدار انتشار زیبایی‌ها و اندیشه تابناک ولایت‌مداری در صحنه کربلا یاد کرد و افزود: حضرت زینب (س) با حرکت بی‌نظیر خود در دفاع از حریم امامت و ولایت به گونه‌ای اقدام کرد که دشمنان از درک و فهم حرکت بی‌بدیل آن بانوی بزرگ در حیرت و تعجب ماندند.

این مسئول خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) در شرایطی سخت و خاص با وجود اسارت و محدودیتی که حکومت برایش پیش آورد از حقیقت دین و مکتب اهل بیت (ع) به خوبی صیانت و محافظت کرد و در کمال عفت و آبروداری با انگیزه دفاع از اسلام و تشیع در انتقال فرهنگ عاشورا در میدان مبارزه با یزید زمان حاضر شد.

وی سیره رفتاری حضرت زینب (س) را در نهضت عاشورا قابل تأمل و تبیین توصیف کرد و ادامه داد: مدیریت آن حضرت در حمایت از زنان و کودکان و پرستاری از برادر بزرگوارش امام سجاد (ع) در طول سفر به دمشق با وجود حضور دشمنان در کنار کاروان اسرای کربلا برگی از تاریخ مقاومت زنان آزاده جهان را به نمایش گذاشت.

به گزارش فارس، امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: رعایت پوششی آن الگوی صبر و مقاومت برای دختران و زنان ما نشانی از رسیدن به راه برتر است که می‌تواند دوری از فرهنگ غرب و نزدیکی به فرهنگ اسلامی را به دنبال داشته باشد.

قیاسی از حضرت زینب (س) به عنوان پرچمدار حریت یاد کرد و گفت: آن بانوی فداکار اسلام چنان راه و سیره‌ای را به نمایش گذاشت که زنان ما می‌توانند با تبعیت از این مسیر راه سعادت را به خوبی طی کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول