اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفایی بوشهری:

مکتب امام حسین(ع) جهانی شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه، راه و مکتب امام حسین (ع) جهانی شده، گفت: هر جا نام امام حسین(ع) است، اسلام ناب محمدی وجود دارد و مکتب امام حسین(ع) شاخص اسلام ناب است.

مکتب امام حسین(ع) جهانی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در مراسم تجلیل از روحانیون و ذاکرین مسجد روستای عالی چنگی بوشهر، ضمن تقدیر و تشکر از تلاشگران و برگزار کنندگان این همایش، اظهار داشت: منطقه عالی چنگی، تاریخی به قدمت و عظمت سادات دارد.
امام جمعه بوشهر همچنین با توصیف مردم روستای عالی چنگی، افزود: مردم منطقه عالی چنگی از سرچشمه معرفت کوثر آل محمد آب نوشیده‌اند و نام و راه حسین (ع) را، راه خود برگزیده‌اند.
صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود منطقه عالی چنگی را قطعه‌ای از بهشت و مایه افتخار استان بوشهر دانست.
صفایی بوشهری همچنین مردم روستای عالی چنگی را عاشق حسین(ع)، ولایتمدار و حامی ولایت عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه منطقه عالی چنگی از دیرباز تاکنون مهد آموزش قرآن و نیز در زمان طاغوت مرکز مقابله با رژیم منحوس پهلوی بود، بیان داشت: منطقه عالی چنگی، منطقه نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی در استان بوشهر بود.
وی گفت: ملت و نهضت خداپرست به دنبال وحدت، عدالت گستری و عمل صالح است، ولی جبهه دین ستیز به دنبال ایجاد نفاق و شرک است و به دستور خدا ما باید جلوی جبهه دین ستیز استقامت کنیم تا پیروز شویم.
امام جمعه بوشهر در ادامه ابراز داشت: خداوند با دانش، فناوری، ایجاد فضاهای بزرگواری و الهام‌های الهی که به دل‌ها می‌اندازد در حمایت از نظام دین مدار به اشکال مختلف کمک می‌کند.
صفایی بوشهری افزود: مردم مسلمان بعد از خداپرستی، ایمان سیاسی، تقوای سیاسی و استقامت، نباید در مقابل دشمن خوف و حزن به خود راه دهند، زیرا مردم مسلمان پیروز هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) در روز پیامبری خود تنها بود، ولی حالا جهان صدای اسلام است و ان‌‌شاالله چندی دیگر شاهد حکومت فرزندش مهدی آل محمد(عج) خواهیم بود.
نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر در ادامه، قیام امام حسین(ع) را در جهت حفظ دین و دیانت، و شهادت امام حسین(ع) را پیروزی در تاریخ بشریت عنوان کرد.
صفایی بوشهری با بیان اینکه، راه و مکتب امام حسین (ع) جهانی شده، یادآور شد: هر جا نام امام حسین (ع) است، اسلام ناب محمدی وجود دارد و مکتب امام حسین(ع) شاخص اسلام ناب است.
وی با تأکید بر اینکه تجلی اسلام در قیام ابا عبدالله الحسین (ع) است، ادامه داد: مکتب امام حسین(ع) در سرزمین‌های اسلامی و در جهان مشهود است و انقلاب اسلامی ایران ثمره خون شهدای کربلا است.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هر کس به امام حسین (ع) متصل است نام و یاد او نیز جاودانه می‌ماند، اذعان داشت: این همایش، پاسداشت یاد حسینیانی است که سال‌ها از دنیا رفته‌اند.
صفایی بوشهری در پایان بیانات خود دلیل جاودانگی ذاکرین امام حسین(ع) را محشور بودن آن‌ها با امام حسین(ع) و ارزش انسان در زندگی را پیرو خط امام حسین(ع) بودن دانست.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول