اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

نیروهای انتظامی ضامن امنیت در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قروه از نیروهای انتظامی به‌عنوان منشأ اقتدار و ضامن امنیت پایدار در جامعه نام برد.

نیروهای انتظامی ضامن امنیت در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی قروه اظهار کرد: یکی از پایه‌های امنیت ملی، تأمین امنیت انتظامی است که بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی، یکی از نهادهایی است که در نظم بخشیدن به امور داخلی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و نتیجه اینکه تحکیم و استواری امنیت ملی به تقویت نیروی انتظامی وابسته است و هرگونه تضعیفی که متوجه نیروی انتظامی شود، بر امنیت ملی تأثیر سوء می‌گذارد.

وی به اهمیت امنیت از دید اسلام اشاره کرد و گفت: دین اسلام امنیت را یکی از اصول زندگی و حالتی پرهیزناپذیر در زندگی جمعی و عنصری ضروری در بهره‌وری از مزایا و مواهب حیات و نیز زمینه‌ساز تکامل و ارتقای بشر پنداشته و از آن با عنوان یکی از مقدس‌ترین آرمان‌های بشری و الهی یاد کرده است.

امام جمعه اهل سنت قروه نیز در این مراسم گفت: جایگاه و نقش نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، در کنار دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.

ماموستا اسدالله محمدی افزود: بزرگ‌ترین وظیفه این نیرو بر اساس سخنان مقام معظم رهبری، پاسداری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی با توجه به جایگاه عظیم و خطیر نیروهای انتظامی اظهار کرد: این نیروها باید همواره پناه مظلومان و دادخواهان بوده و با قاطعیت با مجرمان و ظالمان برخورد کنند.

امام جمعه اهل سنت قروه با تأکید بر حفظ شئون نظامی‌‌گری در تمام عرصه‌ها، افزود:‌ نظامیان باید همواره تلاش کرده تا زمینه آسایش و امنیت مردم را در هر مکان و زمانی فراهم کنند.

وی تصریح کرد: تحقق این وظیفه بزرگ، در سایه راهکارهایی به‌دست می‌آید که مهم‌ترین آنها توکل به خدای متعالی در تمامی امور، اعتقاد راسخ به ولایت فقیه، ملاک عمل قرار دادن قانون، مقررات و شرع در انجام وظایف و رعایت کردن شئونات اسلامی است.

ماموستا محمدی نیروهای انتظامی را منشأ اقتدار و ضامن امنیت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که نیروهای انتظامی تحت نظارت و مراقبت هوشمندانه مردم هستند، باید در جامعه به‌ گونه‌ای رفتار کنند که زینت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت باشند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول