اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهاد کشاورزی

126 پروژه کشاورزی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 126 پروژه عمرانی تولیدی و کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

126 پروژه کشاورزی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 21 تا 27 خردادماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده که شعار امسال هفته جهاد کشاورزی فرهنگ جهادی، تولید ملی و توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: در این هفته 126 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 128 میلیارد و 400 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد که 6 هزار و 659 نفر نیز از مزایای این پروژه‌ها برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب اشتغالزایی مستقیم برای 456 نفر و غیر مستقیم برای 849 نفر می‌شود.

مظفری بیان داشت: از مجموع این پروژه‌ها 20 پروژه در خمین، 19 پروژه در محلات،18 پروژه در اراک، 13 پروژه در کمیجان،11 پروژه در ساوه، 10 پروژه در خنداب،9 پروژه در فراهان،7 پروژه در دلیجان،7 پروژه در زرندیه، 5 پروژه در شازند، 4 پروژه در آشتیان و3 پروژه در تفرش به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: از 126 پروژه 106 پروژه شامل 10 پروژه احداث کانال، 16 پروژه لایروبی و مرمت قنات، 25 پروژه آبرسانی با لوله، 54 پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای و بارانی و یک پروژه تجهیز و نوسازی اراضی در بخش آب و خاک، 9 پروژه شامل افتتاح سه واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار، چهار واحد گوساله‌پرواری، دو واحد بره‌پرواری در بخش تولیدات دامی و هفت پروژه در بخش تولیدات دامی و چهار پروژه شامل سه واحد احداث گلخانه و یک واحد کشت مکانیزه نخود دیم در بخش تولیدات گیاهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزاری مراسم جشن تقدیر از 56 نفر از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی، حضور و سخنرانی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، برگزاری همایش تخصصی تشکل‌های بخش کشاورزی، برگزاری همایش تخصصی فرهنگ مدیریت جهادی، برگزاری گردهمایی تخصصی بررسی راهکارهای افزایش توان تولید ملی در بخش کشاورزی با حضور مدیران و رؤسای مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی، شرکت در همایش کشوری فرهنگ مدیریت جهادی، برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها و گلباران مزار مطهر شهدای دفاع مقدس و جهاد کشاورزی،بازدید از خانواده ایثارگران و شهدای جهاد کشاورزی، انتشار ویژه‌نامه شکوه تلاش در سال جهاد اقتصادی به منظور بازتاب عملکرد سازمان در سال گذشته، برگزاری مراسم روز ملی مقابله با بیابان‌زایی را از دیگر برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول