اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس حزب العمل در گفت‌وگو با فارس:

احکام دادگاه مبارک رسوایی بود که بر بازگشت سرکوب در مصر تاکید دارد

خبرگزاری فارس: رئیس حزب العمل تاکید می‌کند که حکم دادگاه جنایی قاهره درباره حسنی مبارک رسوایی بود که بر بازگشت سرکوب به دست "احمد شفیق" تاکید دارد.

احکام دادگاه مبارک رسوایی بود که بر بازگشت سرکوب در مصر تاکید دارد

"مجدى حسین"، رئیس حزب العمل جدید مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با بیان اینکه سفر خود به تونس جهت حضور در کنفرانس ملی عربی به دلیل حوادث حساس جاری در مصر به تعویق انداخته و در اعتراض‌ها میدان التحریر بی‌تردید حضو خواهد یافت، گفت: مردم مصر باید دشمنان خود و ناظران بیم المللی را با حضور مستمر در میدان و دفاع از انقلاب و آزادی خویش غافگیر کرده و تاکید کنند که تنها گزینه‌های موجود برای آن مرگ یا آزادی است.

وی درباره دادگاه حسنی مبارک گفت که پس از اینکه مردم مصر توانستند قدرت اجرایی و قوه مجریه را به دست گیرند، می‌توان حسنی مبارک را دوباره محاکمه عادلانه کرد.

مجدی حسین دادگاه مبارک را نمایش مضحک شکست خورده‌ای خواند که هدف آن تبرئه مبارک و فرزندانش و همدستانش از اتهامات وارده به آنهاست.

رئیس حزب العمل گفت: حکم حبس ابد در واقع پیش زمینه تبرئه حسنی مبارک در دادگاه تجدید نظر است و این حکم در واقع پیام اطمینان بخشی به تمام جلادان کنونی است که هرآنچه می‌خواهند از سرکوب و کشتار مردم انجام دهند و اطمینان داشته باشند که در آینده از هرگونه مجازاتی در امان هستند.

بر این اساس مجدی حسین از تمام مردم مصر دعوت کرد تا با یک‌دیگر متحد شده و حضوری یکپارچه و پر رنگ در انتخابات ریاست جمهوری مصر داشته باشند تا در اولین گام شورای عالی نظامی را وادار کنند در 30 ژوئن قدرت را به غیر نظامیان تحویل دهد و سپس با کمک یگدیگر مانع پیروزی شفیق در انتخابات ریاست جمهوری مصر شوند.

در پایان مجدی حسین بر حق مردم مصر در اجرای قانون برکناری سیاسی تاکید کرد که شورای عالی نظامی مصر برای باقی نگه‌داشتن شفیق در کورس رقابت‌های انتخاباتی آن را تاکنون نایده گرفته است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول