اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

خبرنگار فارس در قاهره گزارش می دهد

واکنش خانواده شهدای انقلاب مصر درباره حکم حسنی مبارک

خبرگزاری فارس: خانواده‌های شهدای انقلاب 25 ژانویه مصر پس از صدور حکم حسنی مبارک و همدستانش در قضیه کشتار انقلابیون مصری با نمایش خواندن این دادگاه تاکید کردند که حکم صادره هیچ‌گاه آنها را آرام نخواهد کرد.

واکنش خانواده شهدای انقلاب مصر درباره حکم حسنی مبارک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، دادگاه جنایی قاهره ظهر روز شنبه حکم "حسنی مبارک" رئیس جمهوری مخلوع مصر و "حبیب العادلی"،‌ وزیر کشور مبارک و "جمال و علاء" فرزندان مبارک و 6 معاون بلند پایه حبیب العادلی در قضیه کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری در جریان انقلاب 25 ژانویه مصر را اعلام کرد.

بر اساس حکم صادره توسط "احمد رفعت" ریاست دادگاه جنایی قاهره "حسنی مبارک" و "حبیب العادلی" به حبس ابد و دیگر متهمان از دست داشتن در این کشتار تبرئه شدند،‌ حکمی که تمام ملت مصر را شگفت‌زده و خشمگین کرد.

شماری از خانواده‌های شهدای مصری پس از اعلام این حکم در حالی‌که اشک در چشمانشان حلقه زده بود به خبرنگار فارس در قاهره گفتند که این حکمی ظالمانه و غیر عادلانه است.

مادر شهید "مصطفی الصاوی" در حالی‌که پس از شنیدن حکم اشک از چشمانش سرازیر بود گفت که دادگاه قاهره منتظر چه مدرک و سندی بود،‌ آیا دادگاه دلیل و مدرکی مهم‌تر از ریخته شدن خون جوان‌هایمان بر خیابان‌های شهرهای مختلف کشور می‌خواست.

وی در ادامه افزود: بی‌تردید امروز را باید روز مرگ فرزندش بداند و او بسان این یک سال و نیم گذشته برسر مزار فرزندش خواهد رفت و به او اطمینان خواهد داد که اجازه نمی‌دهد، خونش بیهوده به هدر برود.

مادر شهید مصطفی الصاوی، یکی از شهدای انقلاب مصر از مردم انقلابی مصر خواست که به خیابان‌ها بریزند و در میدان التحریر تجمع کنند و خواستار قصاص عادلانه متهمان به کشتار جوانان انقلابی مصر شوند.

وی تاکید کرد که انقلاب مصر تاکنون به پیروزی نرسیده و بازماندگان رژیم سابق تلاش دارند،‌ رژیم گذشته را در کشور دوباره احیا کنند.

اما پدر شهید "ابو بکر العوضی"، شهید جمعة خشم درباره حکم صادره برای حسنی مبارک و همدستانش گفت که این حکم حکمی باطل است و کشتن شهدای انقلاب نیازی به دلیل مدرک ندارد.

وی درباره دادگاه تجدید نظر گفت: احتمال بسیاری وجود دارد که حسنی مبارک در دادگاه تجدید نظر هم تبرئه شود.

پدر شهید ابو بکر العوضی گفت که از شنیدن حکم حبس ابد مبارک ضربه بزرگی خورده و از خدا می‌خواهد که حق و حقوق پایمال شده شهدا را از دادگاه مصر بگیرد. ما هیچ‌گاه از پای نخواهیم نشست و تا احقاق حقوق فرزندان خود تلاش می‌کنیم و در برابر این حکم تا اجرای قصاص عادلانه سکوت نخواهیم کرد.

این پدر شهید دادگاه حسنی مبارک را به یک نمایش مضحک تشبیه کرد.

از سوی دیگر پدر شهیده "امیرة دویدار"، شهیدة جمعة خشم در شهر اسکندریة گفت که این حکم هیچ‌گاه خشم و غضب مردم در قبال حسنی مبارک و حبیب العادلی را فرو نخواهند نشاند و مردم مصر به خوبی می‌دانند که صدور این حکم به منزله سرآغاز عفو مبارک است، همان‌گونه که دیدیم چگونه دیگر متهمان این قضیه از اتهامات وارد در قضیه کشتار تظاهرات مصری تبرئه شدند.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چگونه است،‌ دادگاه معاونان وزیر را تبرئه و شخص وزیر را محکوم می‌کند،‌ آیا این اثبات کننده این نکته نیست که انقلابیون به دست نیروهای امنیتی و پلیس کشتار شدند.

این پدر شهیده مصری تاکید کرد که با شنیدن حکم صادره توسط دادگاه جنایی قاهره بسیار متعجب و شگفت زده شده و برای اولین بار احساس کرده که دختر خود را از دست داده است و نمی‌تواند حق خود را احقاق کند.

وی افزود: با این حکم ما به شهدا در روز قیامت چه خواهیم گفت، و آیا قاضی دادگاه که چنین حکمی را صادر کرد، کشتار تظاهرات‌کنندگان توسط افسران ارتش را ندیده است، آیا ندیده که نظامیان و افسران دستگاه‌های امنیتی مبارک چگونه تظاهرات‌کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و آنها را می‌کشند، آیا در تلویزیون این صحنه‌ها را ندیده است، یا اینکه تصور می‌کرده این تظاهرات مربوط به کشور دیگری غیر از مصر است.

این پدر شهیده مصری تاکید کرده است که هیچ راهی جز ادامه انقلاب و پافشاری بر خواسته‌های انقلابی و ادامه حضور در خیابان‌ها نیست تا تمام کسانی که دست‌اشان به خون شهدا آغشته شده به مجازاتی که شایستگی آن را دارند برسند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول