اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

بنیانگذار جنبش 6 آوریل در گفت‌و‌گو با فارس:

دادگاه مبارک نمایشنامه‌ای با کارگردانی شورای نظامی بود/انقلاب ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: بنیانگذار جنبش 6 آوریل تاکید کرد که دادگاه حسنی مبارک و همدستانش نمایشی ساخته و پرداخته شورای عالی نظامی برای مردم مصر بود که "احمد رفعت"، ریاست دادگاه آن را اجرا کرد.

دادگاه مبارک نمایشنامه‌ای با کارگردانی شورای نظامی بود/انقلاب ادامه می‌یابد

"احمد ماهر"، بنیانگذار جنبش 6 آوریل در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد: حکمی که دادگاه جنایی قاهره برای حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر و فرزندانش "جمال و علاء" و "حبیب العادلی"، وزیر کشور و 6 معاونش صادر کرد، مانند حادثه جمل در میدان التحریر بود که موجب شد،‌ مردم مصر حول یک کلمه واحده که همان سرنگونی رژیم بود، با یکدیگر متحد شوند.

وی افزود: این حادثه یک بار دیگر در مصر رخ داد و مردم مصر هم اکنون درباره رد حکم دادگاه جنایی قاهره با یکدیگر توافق نظر دارند و به کمتر از اعدام حسنی مبارک و همدستانش در برابر دیدگان جهانیان رضایت نمی‌دهند، چون جنایاتی که حسنی مبارک در قبال ملت مصر مرتکب شد، جنایات ساده‌ای نبودند.

بنیانگذار جنبش 6 آوریل تاکید کرد که هدر دادن اموال عمومی و شکنجه شهروندان و کشتار و سرکوب انقلابیون و خیانت بزرگ همکاری با رژیم صهیونیستی که اراضی عربی را اشغال کرده جرایم ساده و کوچکی نیستند.

ماهر افزود: هماهنگی‌های لازم بین نیروهای جنبش 6 آوریل در سطح مردمی صورت گرفته تا هر روز تظاهرات‌های مسالمت‌آمیزی با همکاری تمام نیروها و گروه‌های سیاسی در تمام مراکز و شهرهای مصر برگزار و این محاکمه مضحک محکوم شود که با بی‌شرمی توسط شورای عالی نظامی مصر تدارک دیده شده بود.

وی تصریح کرد: ما همچنان به انقلاب خود تا تشکیل مجلس ریاستی و برکناری "احمد شفیق"،‌ آخرین نخست وزیر حسنی مبارک که به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در دور دوم این انتخابات شرکت کرده و از بازماندگان رژیم مبارک است ادامه می‌دهیم، همان طور که شورای عالی نظامی را به حال خود رها نمی‌کنیم تا به اداره امور کشور هرآنگونه که بخواهد ادامه دهد.

وی گفت: ما می‌دانیم در دام نمایش بزرگی گرفتار آمدیم که قهرمان بزرگ آن محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر و کارگردان آن "احمد رفعت"، رئیس دادگاه جنایی قاهره است که چنین حکم عجیبی را درباره مبارک و همدستانش صادر کرد.

ماهر همچنین تاکید کرد که هماهنگی‌های لازم با شماری از اعضای جنبش 6 آوریل در خارج از مصر صورت گرفته تا مقابل سفارت‌خانه‌های مصر در سراسر کشورهای جهان تظاهرات کرده و حکم دادگاه جنایی مصر درباره مبارک و ادامه حاکمیت شورای عالی نظامی مصر را رد کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول