اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی اسب ترکمن در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از برنامه راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی اسب اصیل ترکمن در استان در سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی اسب ترکمن در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوالفضل یاوری پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری با اشاره به اینکه مقدمات راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی اسب اصیل ترکمن در خراسان‌شمالی فراهم شده است، گفت: این ایستگاه در مرکز تحقیقات دیم جهاد کشاورزی در سیساب یا احتمالاً در بخش مرزی جرگلان راه‌اندازی شود.

وی ایجاد ایستگاه تحقیقاتی اسب اصیل ترکمن در خراسان‌شمالی را از مصوبات سفر دولت به استان خواند و افزود: شناسنامه‌دار کردن و صادرات اسب با انجام اقدامات ژنتیکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برای توسعه و حمایت از این بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به وجود دست کم 100 رأس اسب اصیل ترکمن در استان اظهار امیدواری کرد تا زمینه لازم برای حمایت از این نژاد اسب در استان فراهم شود.

برگزاری جشنواره ملی گوسفند کردی اول و دوم تیر

وی در ادامه از برگزاری جشنواره ملی گوسفند کردی در خراسان‌شمالی هم خبر داد و گفت: این جشنواره طی روزهای اول و دوم تیرماه امسال در محل بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد برگزار می‌شود.

یاوری افزود: برای این جشنواره از تمام استان‌های دارای نژاد گوسفند کردی برای حضور در این جشنواره ملی دعوت شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی این جشنواره با مشارکت استانداری، سازمان جهاد کشاورزی تعاونی روستایی، شهرداری بجنورد، اتحادیه دام‌پروران و گاوداران و.. برگزار می‌شود.

پیش‌بینی تولید 330 هزار تن گندم در خراسان‌شمالی

یاوری همچنین با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت گندم در خراسان‌شمالی پیش‌بینی کرد تا 330 هزارتن گندم از کشتزارهای خراسان‌شمالی برداشت شود.

وی تصریح کرد: از این میزان تولید 220 هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان استان بوده که توسط مراکز بخش خصوصی و تعاونی روستایی خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به افزایش تولیدات گندم در استان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، بارش‌های مناسب را مهم‌ترین عامل افزایش تولیدات گندم و محصولات کشاورزی خواند.

مبارزه با آفت ملخ در مرز ایران و ترکمنستان

یاوری در بخش دیگری با اشاره به مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی استان واقع در مرز ایران و ترکمنستان تصریح کرد: بر همین اساس 20 هکتار از این اراضی علیه آفت ملخ سم‌پاشی شد.

وی همچنین مبارزه با سن گندم به‌ویژه در شهرستان جاجرم را از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی برای جلوگیری از خسارت به اراضی کشاورزی برشمرد و یادآور شد: در این راستا دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان علیه آفت سن سم‌پاشی شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول