اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ارشاد

تالار بزرگ شهر اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با حضور وزیر ارشاد تالار بزرگ فرهنگی – هنری شهر اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود.

تالار بزرگ شهر اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود

منصور شرفی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این تالار چند منظوره مصوبه سفر سوم هیئت دولت به استان اردبیل بوده که به دلیل برخی کوتاهی و قصور در گذشته وضعیت احداث و اجرای آن بلاتکلیف بوده که اگر در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی آن انجام می‌شد امروز به یقین جزو طرح‌های مهر ماندگار بود که دولت اعتبار ویژه‌ای نیز برای آن در نظر می‌گرفت.

وی با اعلام اینکه این تالار با اولویت اجرای برنامه‌های تئاتر و موسیقی شکل اجرا و عملیاتی به خود می‌گیرد، افزود: این مجموعه در شهرک کوثر اردبیل و کنار نمایشگاه بین‌المللی اردبیل احداث می‌شود که امیدواریم با عنایت وزیر ارشاد طی دو سال آینده شاهد تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن تالار بزرگ شهر اردبیل باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: این پروژه در 11 هزار متر‌مربع زمین و با تامین اعتبار 17.5 میلیارد تومان احداث می‌شود و امیدواریم تکمیل، احداث و تجهیز آن اسباب رضایت‌مندی اهالی فرهنگ و هنر استان را زمینه‌ساز شود.

شرفی به خبرنگار فارس بیان داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه هفته آینده برای شرکت در کنگره بین‌المللی استاد شاهی به اردبیل می‌آید و در این سفر قرار است نشست‌هایی نیز با اهالی فرهنگ و هنر استان ترتیب داده شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: انجمن مفاخر استان اردبیل در نیمه اول امسال تشکیل و مقدمات اولیه آن نیز فراهم شده و اساسنامه و چارت انجمن مفاخر استان تدوین و برای دریافت مجوز به وزارتخانه فرستاده شده که با دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این انجمن به منظور تکریم و تجلیل از مفاخر استان در عرصه‌های هنری، فرهنگی و ادبی تشکیل می‌شود تا مقدمات تقدیر و تجلیل در شان مفاخر استان فراهم شود.

شرفی به برگزاری کنگره استاد شاهی در روزهای 20 و 21 خرداد ماه اشاره کرد و گفت: در این کنگره علاوه بر حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از میهمانان داخلی و خارجی نیز دعوت کردیم تا در این حرکت فرهنگی و ارزشی حضور پیدا کنند.

دبیر کنگره شاهی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اذعان داشت: با هماهنگی صورت گرفته با رایزن جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان چند نفر از شعرا و اهل قلم این کشور و همچنین ترکیه دعوت شده‌اند تا در این آیین حضور به هم رسانند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول