اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

اعتکاف فرصت مناسبی برای تربیت جوانان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و تربیت آحاد جامعه به ویژه جوانان است.

اعتکاف فرصت مناسبی برای تربیت جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی صبح امروز در جمع معتکفان شهرستان نکا بیان داشت: حدود 700 نکایی در مساجد نکا معتکف شدند.

وی عنوان کرد: امروز دشمن با تمام توان به جنگ فرهنگی و تبلیغی ما آمده است و باید از این فرصت‌های معنوی برای افزایش معنویت در جوانان و جامعه استفاده کنیم و زمان اعتکاف، یکی از این فرصت‌های طلایی در مسخ کردن قلوب به سوی خداوند و معنویت است.

الیاسی تصریح کرد: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و تربیت آحاد جامعه به ویژه جوانان است و باید از این فرصت مناسب برای برنامه‌های تربیتی و اخلاقی استفاده کرد.

وی قرآن و اعتکاف را از اموری دانست که پیش از این نیز در میان پیامبران و شرایع پیشین نیز وجود داشته و همچنین خداوند در آیه شریفه 125 از سوره مبارک بقره به این موضوع اشاره داشته و بر آن سفارش کرده است.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتکاف یک سنت الهی است که در بسیاری از ادیان الهی وجود دارد و فرصت مناسبی برای تزکیه نفس و کسب معنویت است که باید بهره‌برداری صحیح از آن در این سه روز خدایی و بهشتی انجام شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه از جمله آیت‌الله توکل استاد اخلاق حوزه و همچنین محمدباقر محمدی لائینی استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه شهرستان نکا و دعوت از برادران حبیبی حافظان کل قرآن کریم و همچنین برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) در مسجد جامع و مراسم وفات حضرت زینب(س) در مسجد سجادیه از مهم‌ترین برنامه‌های اعتکاف امسال است.

به گزارش فارس، مراسم معنوی اعتکاف در 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول