اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان آذرشهر:

کیفیت پایین آب دست‌رنج کشاورزان آذرشهری را کم‌تر کرده است

خبرگزاری فارس: فرماندار آذرشهر گفت: این شهرستان دارای مزارع زراعی بسیار مرغوب و حاصل‌خیز است که متاسفانه نبود آب زراعی کافی و پایین بودن کیفیت آب‌های استحصال شده از چاه‌های کشاورزی دست‌رنج کشاورزان را کم‌تر کرده است.

کیفیت پایین آب دست‌رنج کشاورزان آذرشهری را کم‌تر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آذرشهر، اسماعیل آذریان اظهار کرد: پروژه‌های جدید کشاورزی در راستای افزایش تولیدات زراعی و باغی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی در این بخش تدوین و برای تخصیص اعتبار لازم و اجرا آماده شده است.

وی توسعه صنعت کشاورزی را از راهکارهای اساسی برای خودکفایی غذایی و به‌وجود آمدن بستر‌های اشتغال بیشتر دانست و افزود: ضرورت دارد در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به این موضوع بیش از گذشته توجه شود.

فرماندار آذرشهر اضافه کرد: این شهرستان دارای مزارع زراعی بسیار مرغوب و حاصل‌خیز است که متاسفانه نبود آب زراعی کافی و پایین بودن کیفیت آب‌های استحصال شده از چاه‌های کشاورزی دست‌رنج کشاورزان را کم‌تر کرده است.

آذریان لزوم توجه خاص به بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: لازم است مسئولان ذی‌ربط برای استفاده بهینه از آب‌های موجود زراعی برنامه‌ریزی‌های اصولی و علمی را برای کشاورزان ارائه کنند.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان آذرشهر ترویج و توسعه آبیاری‌های نوین زراعی را یادآوری و گفت: شیوهای آبیاری صنعتی باید جایگزین آبیاری‌های سنتی شود و از مهم‌ترین آنها ایجاد آبیاری تحت فشار در مزارع و قطره‌ای در باغات است.

وی افزایش احداث استخرهای معیشتی یا همان چند منظوره را یکی دیگر از طرح‌های مهم بهره‌وری مطلوب از آب‌های موجود کشاورزی عنوان و اظهار کرد: در این سیستم هیچ مقدار از آب‌های جاری و قنوات و چشمه‌ها در طول سال بلا‌استفاده نخواهد ماند.

در شهرستان آذرشهر حدود 27 هزار هکتار مزارع زراعی وجود دارد که 11 هکتار آن دیم و 16 هزار هکتار هم آبی است که حدود 4 هزار هکتار آن را باغات مثمر تشکیل می‌دهد و سالانه به طور بیش از 125 هزار تن محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول